DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Presedintele Traian Basescu trimite o noua lege la reexaminare

administratia prezidentiala
c., cererea de reexaminare asupra Legii pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice. Vă transmitem textul integral al cererii: ____________________

Bucureşti, 5 martie 2014

Președintelui Senatului În temeiul Articolului 77 alineatul (2) din Constituţia României, republicată, formulez următoarea CERERE DE REEXAMINARE asupra Legii pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice

Motivele cererii sunt următoarele: La Art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013 se prevede că dispoziţiile acesteia „se aplică beneficiarilor de fonduri europene, instituţii publice locale, respectiv comunele, oraşele, municipiile, sectoarele municipiului Bucureşti, judeţele, municipiul Bucureşti, instituţii publice în subordinea acestora, cu personalitate juridică, indiferent de modul de finanţare a activităţii acestora, din cadrul Programului operaţional regional 2007 - 2013”. Se poate observa că de la aplicarea dispoziţiilor acestui act normativ sunt excluşi beneficiarii instituţii publice centrale, ceea ce creează o discriminare de reglementare. Din expunerea de motive a Guvernului rezultă că acest cadru legislativ este necesar întrucât „se urmăreşte suportarea de la bugetul de stat a corecţiilor financiare şi/sau creanţele bugetare stabilite prin note de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare…”. Aşadar, potrivit Guvernului, „Neadoptarea măsurilor propuse poate conduce la imposibilitatea asigurării finanţării proiectelor cu efecte asupra gradului de absorbţie a fondurilor alocate României şi, mai ales, asupra creşterii riscului de dezangajare automată a acestor fonduri. Modificările propuse vor conduce la asigurarea unei implementări corespunzătoare a proiectelor cu finanţare externă nerambursabilă.” Consider că nu este suficient de clar exprimat modul în care, prin susţinerea de la bugetul de stat a corecţiilor financiare generate de nerespectarea legislaţiei privind achiziţiile, se poate asigura o implementare corespunzătoare a proiectelor finanţate din fonduri ale Uniunii Europene de către autoritatea locală. În esenţă, destinaţia fondurilor primite de către autoritatea locală de la bugetul de stat, prin intermediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, excede limitelor ariei de desfăşurare a proiectelor susţinute din fondurile europene pentru care se aplică corecţia financiară. Totodată, prin Art. 5 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 14/2013, modificat, de altfel, prin legea supusă reexaminării, se stabileşte modalitatea de calcul pentru dobânzile aferente sumelor datorate bugetului Uniunii Europene. Astfel, aceste dobânzi se calculează până la data transmiterii de către beneficiari a solicitărilor pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare cauzate de abaterile de la legislaţia privind achiziţiile publice. Suportarea dobânzilor rezultate ca urmare a acestui calcul revine în sarcina Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice. În consecinţă, perioada cuprinsă între data depunerii solicitărilor beneficiarilor la Autoritatea de Management a Programului Operaţional Regional şi data la care acestora li se comunică un răspuns de acceptare/respingere a cererii nu este luată în calcul. Art. 102 din Regulamentul CE nr. 1083/2006 menţionează faptul că orice rambursare datorată bugetului general al Uniunii Europene are loc înainte de scadenţa indicată în ordinul de recuperare întocmit în conformitate cu Art. 72 din Regulamentul CE nr. 1605/2002, iar orice întârziere a rambursării face obiectul plăţii unor dobânzi de întârziere, de la scadenţă până la data rambursării efective. Prin urmare este necesară corelarea acestor dispoziţii cu cele ale Regulamentului CE nr. 1083/2006. Potrivit Art. 7 alin. (2) sumele aferente corecţiilor financiare, plătite beneficiarilor prevăzuţi de Art. 1 al Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013, pot fi utilizate de către aceştia, printre altele, şi pentru plata unor arierate şi pentru cheltuieli de capital. Aşadar, fondurile transferate către autorităţile locale, prin intermediul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, depăşesc aria proiectelor finanţate din fonduri europene, dar şi obiectului şi scopului legii transmisă spre reexaminare. Având în vedere competenţa legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicit reexaminarea Legii pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 14/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, luând în considerare aspectele menţionate în prezenta cerere de reexaminare.

TRAIAN BĂSESCU PREŞEDINTELE ROMÂNIEI

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.