Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Prima confruntare Bușoi-Băsescu, prin intermediari

basescu-ciutacu_1-465x390

De câteva zile se întețesc zvonurile că fostul președinte Traian Băsescu ar putea candida la Primăria Generală a Capitalei în iunie 2016. Nici șeful MP nu exclude o asemenea perspectivă.

În orice bătălie contează mult și sprijinul mediatic de care beneficiază candidații. De multe ori, aceștia își ”antamează” trusturile media înainte de campanie.

Fără a avea o influență decisivă, mobilizarea resurselor mediatice poate să dea o turnură campaniei electorale. Nu înseamnă că un post de televiziune poate decide învingătorul, nici măcar mai multe posturi nu pot face asta. Exemple sunt cu duiumul, când media s-au coalizat în bună parte în spatele unui candidat care, totuși, a pierdut: Năstase - 2004, Geoană - 2009, Ponta- 2014.

În acest moment, două posturi de știri își dispută întâietatea pe piața audiențelor: Antena3 și RTV, cu un ușor avantaj pentru primul post de televiziune. În general, audiențele posturilor de știri sunt mici, dar cresc în perioadele de campanie electorală.

Interesant este și că ambele posturi se bat pe un segment oarecum similar: un electorat mai de stânga, mai îmbătrânit, cu educație mai scăzută. Modul în care cele două posturi își aleg temele corespunde acestui tip de electorat: știri mai senzaționaliste, titluri mari, breaking news, accent pe show, ”dezvăluiri” pe badă rulantă.

Deși Antena3 are prima mână în războiul cifrelor, RTV are un avantaj competitiv pentru campaniile electorale. Este un post care nu și-a ostilizat foarte mulți alegători, ferindu-se să se implice atât de evident, la nivel de patronat, în bătălii politice.

Acesta e și motivul pentru care Traian Băsescu, cel care pe vremea când era președinte al țării punea în aceeași oală ”posturile infractorilor Ghiță și Voiculescu” , a ales, de la o vreme, să fie prezent mai des în studiourile de la RTV. Oricât de critici au fost oamenii lui Ghiță față de mandatul lui Băsescu, au avut grijă să nu facă din asta un ”brand”.

De cealaltă parte, Bușoi, potențialul candidat liberal, pare să fi ales studiourile lui Mihai Gâdea. Atât Băsescu, cât și Bușoi procedează strategic corect, dacă au în minte o participare la campania electorală. PSD este partidul cu cel mai mare și mai solid bazin electoral, iar acesta este împărțit frățește de Antena3 și RTV. Ca să câștigi la București, e obligatoriu să ”dai iama” între cei mai puțin fideli din marele electorat de stânga, Cu atât mai mult cu cât dreapta va fi foarte fragmentată la viitoarele alegeri.

Cifrele de audiență de ieri arată, ca un fel proxy, cum se va duce bătălia pentru București cu Bușoi -PNL și Băsescu - MP. Băsescu a fost prezent în studio la Ciutacu (RTV). În paralel se desfășura emisiunea lui Mihai Gâdea (Antena3) (e adevărat, fără candidatul liberal în studio).

Aseară, RTV a bătut Antena3 pe segmentul orar comun (4,4% la 3,8%, rating pe publicul adult urban). E imposibil de spus dacă asta înseamnă un avantaj pentru Băsescu față de Bușoi. Cert e că, dacă va decide să candideze, șeful MP va putea să atingă un public mai larg la RTV, decât ar reuși Bușoi la Antena3, un amănunt deloc nesemnificativ în economia bătăliei care urmează.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.