Primăria Constanţa, prin Direcţia de Asistenţă Socială, pune la dispoziţia locuitorilor o linie telefonică gratuită prin care orice persoană poate lua legătura cu o echipă de psihologi gata să ofere consiliere tuturor celor care au nevoie, pentru reducerea efectelor izolării la domiciliu, a informat joi administraţia locală, potrivit Agerpres.
Psihologii oferă servicii de consiliere adaptate pentru trei categorii de vârstă.
"Şedinţele de consiliere telefonică HELPLINE oferă servicii adaptate nevoilor individuale ale persoanelor vizate pe categorii de vârstă (0-3 ani, 3-18 ani, peste 18 ani): suport pentru controlul emoţiilor negative; suport pentru gestionarea atacurilor de panică şi a stărilor de anxietate generate de abundenţa informaţiilor referitoare la COVID-19; oferirea de recomandări pentru părinţi despre cum să îi liniştească şi să îi protejeze pe copii; focusarea pe aspectele pozitive ale petrecerii timpului în familie, pe îmbunătăţirea relaţiilor familiale şi a timpului petrecut împreună cu copilul; oferirea de alternative plăcute dar şi educative de petrecere a timpului liber la domiciliu", reiese dintr-un comunicat de presă transmis de Primăria Constanţa.
Conform sursei citate, restricţionarea deplasărilor, necesitatea de petrecere a timpului liber de către copil la domiciliu, lipsa interacţiunii sociale (cercuri de prieteni, locuri de joacă, parcuri etc.) pot conduce la probleme de adaptare, fiind generate stări de nelinişte, anxietate sau chiar panică.
"Orice persoană aflată în dificultate emoţională cauzată de izolarea la domiciliu va găsi la celălalt capăt al telefonului, personal specializat gata să ofere sprijin şi asistenţă. Programul de funcţionare este de luni până joi, între orele 08:00 - 16:30 şi vineri, între orele 08:00 - 14:30", potrivit comunicatului.