Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Primul Air Force One, folosit de Dwight D. Eisenhower, ar putea zbura din nou

Air Force One flies low near Lincoln Financial field before the Army Navy game in Philadelphia

Air Force One, avionul destinat preşedintelui american, a devenit în ultimele decenii o parte a istoriei liderilor de la Casa Albă. Însă, în pofida importanţei acestor aparate de zbor, chiar primul avion din seria Air Force One a ajuns acum în paragină. Uitată de lume, aeronava preşedintelui Dwight D. Eisenhower zace de mai bine de 15 ani într-un deşert din Arizona. O companie de aviaţie din Virginia a început restaurarea aeronavei, iar aceasta ar putea să se ridice din nou de la sol în viitorul apropiat, scrie observator.tv.

Istoria avioanelor prezidenţiale americane a luat naştere în decembrie 1953, după un incident care se putea sfârşi cu o tragedie. Atunci, aeronava în care se afla cel de-al 34-lea preşedinte al Statelor Unite, Dwight D.Eisenhower a fost aproape să se ciocnească în aer de un avion comercial având acelaşi număr de serie. Astfel, Air Force 8610, a devenit Air Force One.

La bordul acestui aparat de zbor, Eisenhower a scris faimosul său discurs "Atomi pentru Pace", la întoarcerea de la un summit alături de Winston Churchill, ţinut în Bermuda.

Dwight D. Eisenhower, fost presedinte al SUA: Pentru ca ziua în care frica de energie nucleară va dispărea din minţile oamenilor şi a guvernelor din Est şi Vest să vină cât mai rapid, sunt câţiva paşi care pot fi luaţi chiar acum.

În 1970, aeronava a fost achiziţionat de un pioner al aviaţiei, Mel Christler, la o licitaţie a armatei, fără a şti că este vorba de primul Air Force One. Când a aflat, a renunţat la ideea de a trimite avionul la fier vechi, dar un prieten şi partener de afaceri l-a convins să nu renunţe la aeronavă.

Harry Oliver, partener de afaceri: Mi-a spus, Harry, renunţ. Nu îmi mai permit să o mai păstrez în continuare şi nimeni nu pare interesat să o salveze şi mi-a spus că se gândeşte să topească metalul. Atunci, i-am explicat că nu putem face aşa ceva, pentru că e un monument al istoriei noastre.

În 1990, avionul a fost reasamblat şi a fost mutat în localitatea natală a preşedintelui Eisenhower, la 100 de ani de la naşterea acestuia.

Din 2003 şi până acum însă aeronava nu s-a mai ridicat de la sol. O companie aviatică din Virginia vrea să schimbe asta, iar de la începutul lunii mai a început lucrările de restaurare.

Karl Stoltzfus, preşedinte Dynamic Aviation: Trebuie să inspectăm în detaliu motoarele, să schimbăm destul de multe componente şi să ne asigurăm că toate sistemele avionului funcţionează

Actualul model de avion prezidenţial este un Boeing 747-200Bs modificat, care a avut primul zbor în 1990. Acesta urmează să fie înlocuit în 2024, iar viitorul model va costa administraţia americană aproape 4 miliarde de dolari, sumă catalogată de preşedintele Donald Trump ca fiind prea ridicată.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.