Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța la finele lunii iunie că a fost desemnat câștigătorul licitației pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, în lungime de 13,9 km. Acest proiect are rolul de a decongestiona traficul în zona Timișoarei și ar urma să fie gata în 30 de luni.
Firma NUROL INSAAT VE TICARET AS este cea care a câștigat licitația pentru construirea Centurii Timișoara Vest, cu o ofertă de aproximativ 340 de milioane de euro. Dar acum, semnarea contractului cu firma turcească se amână, și procedura riscă să fie chiar anulată, din cauza a două contestații depuse împotriva rezultatului licitației.
CNAIR ar fi trebuit să semneze în aceste zile contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Centura Timișoara Vest cu NUROL INSAAT VE TICARET AS, care a oferit 340 de milioane de euro, cu TVA inclus. Oferta turcilor era cu aproape 140 de milioane de euro mai mică decât valoarea maximă estimată.
Rezultatul licitației a fost însă contestat de firmele clasate pe locurile 2 și 3. Pe lângă turci, la licitația au mai înscris oferte și alte două asocieri și două firme.
Firmele românești au contestat oferta câștigătoare a turcilor
Pe locul 2 a ieșit oferta Asocierea Precon Transilvania SRL (Lider) – Selina SRL (Asociat 1) – Ilgaz Construction SRL (Asociat 2) – IBB-HIB România SRL (Asociat 3) – BOG’ART SRL (Asociat 4) (România), iar pe 3 cea a firmei Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA (România). Cele trei au avut 100 de puncte (40 pentru componenta financiară + 60 pentru componenta tehnică), 99,22 de puncte (39,22 + 60), respectiv 95,65 de puncte (35,65+60).
Cele două de pe locurile 2 și 3 au și fost cele care au contestat rezultatul licitației. Ambele s-au plâns de faptul că CNAIR nu a pus la dispoziție toate documentele cerute – inclusiv cele care nu avea caracter confidențial. În rest, s-au legat de capacitățile firmelor mai bine clasate, potrivit tion.ro.
Asocierea condusă de Precon s-a legat de experiența, personalul și echipamentele deținute de turci. ARL Cluj, la fel, dar a spus la fel și despre asocierea de pe locul 2. Firma de sub umbrela Strabag a mai notat și că prețul ofertat de primele două locuri este prea mic, ceea ce ar însemna că cele două își propun să folosească soluții tehnice alternative, neagreate prin caietul de sarcini.
Ambele contestații au fost depuse pe 9 august, în a zecea zi de la declararea câștigătorului, adică în ultima în care era posibil acest lucru. CNSC le-a înregistrat pe ambele, iar dosarele se află în curs.
ARL Cluj a contestat procedura și în perioada de depunere a ofertelor. Atunci, cererea societății care aparține grupului Strabag a fost respinsă, însă contestația a dus la prelungirea termenului de depunere a ofertelor, de la finalul lunii martie la mijlocul lunii mai.
Cum trebuie sa arate drumul care promite să decongestioneze zona de vest a țării
Vă amintim, Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea profil de drum național cu două benzi pe sens. Șoseaua de 13,96 kilometri va traversa Timișoara, Săcălaz și Utvin (Sânmihaiu Român).
Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și Varianta de Ocolire Timișoara Nord; la intersecția cu DN 6 (Timișoara – Cenad); la intersecția cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia); la intersecția cu Radiala Nouă de Vest (C30), spre Timișoara.
Vor mai fi și nouă poduri și pasaje. Trei dintre acestea ar fi „opere de artă” potrivit directorului CNAIR Cristian Pistol: pasaj pe varianta de ocolire peste DN59+Pasaj peste CF100 în lungime de aproximativ 750 m; pasaj pe varianta de ocolire peste DN 6 și CF133 în lungime de aproximativ 450 m; pod pe varianta de ocolire peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol în lungime de aproximativ 450 m.
Comentează