Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

PSD – PNL, bătălia pe televiziuni și online

În perspectiva campaniei electorale pentru parlamentare, este evident că partidele politice trebuie să își maximizeze cât mai mult accesul la toate resursele de promovare și comunicare. Și dacă tradiționalul door-to-door încă mai face furori mai ales prin zonele rurale, în orașe și mai ales în marile centru urbane, a face politică prin metodele cele mai moderne este obligatoriu.

Ce înseamnă mijloace moderne? Mass-media tradițională (televiziuni, presă scrisă), online (cu toate instrumentele sale: Facebook, Twitter, bloguri, Instagram) și live streamingul video, oferit acum cam de orice platformă. Cum se prezintă partidele noastre la acest capitol?

PSD:

- Social democrații au cea mai bună acoperire media posibilă. România TV (unde se joacă un tandem PSD – Ponta), Antena 3, sunt posturile cu cea mai mare audiență și unde se regăsesc cei mai mulți alegători ai PSD. Forța lor mediatică este de netăgăduit. Pe online, PSD are cea mai disciplinată echipă de comunicare și guerilla de atac. Postează doar un material în care să îi ataci pe Dragnea sau Ponta și vei vedea imediat cum se activează.

PNL:

- Liberalii se confruntă de ceva timp cu problema susținerii în spațiul media. Este partidul care, practic, nu are nici un trust media alături 100%, care să îl poată susține în campaniile sale importante. Da, la un moment se mai bagă Realitatea pe fir, numai că viitorul Realitatea este atât de incert, iar audiențele atât de mici, încât cu greu poți spune că ai de câștigat de acolo. Pentru PNL, o alternativă ar fi putut fi online-ul, numai că și aici liberalii au reușit să își ostilizeze mare parte din zonele de influență, prin gafe, prin decizii greu de explicat, printr-o comunicare uneori ternă, neadaptată unui mediu extrem de mofturos cum este cel al online-ului. Ori, cu lipsă de susținere pe media tradițională, cu un online ostilizat, cu presă scrisă inexistentă, PNL trebuie să își reinventeze comunicarea în așa fel încât mesajele sale să ajungă la toți votanții.

USB/USR:

- Nicușor Dan este copilul de suflet al online-ului. Iar acest lucru nu se va schimba, clar nici în viitoarea campanie electorală. Ba, mai mult, putem spune, fără a greși, că Nicușor și mâna sa dreaptă, Clotilde și-au găsit și în media tradițională un suport. Și mă refer aici, da, la Digi24, numită pe la colțuri și televiziunea hipsterilor. Mare parte din succesul sau insuccesul proiectului USR se va deconta și prin campania ce va fi dusă în online.

Scriam ieri că mass-media de la noi nu o duce bine. Iar acest lucru se poate observa și prin mișcările de trupe ce au loc în perioada asta. Cu toate acestea, forța ei în perioadele electorale nu este deloc de neglijat. Chiar dacă, din spate, vine și chiar se pregătește să depășească, onlineul și a sa comunicare 24/7.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.