DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Publicitarii acuză o tendință periculoasă în industrie

pericol

Asociații ale agențiilor de publicitate din mai multe continente au transmis joi un comunicat de presă în care acuză marile companii că întârzie plățile deși nu au probleme financiare.

„Orice raport anual al oricărei companii include o secțiune despre cât de importanta este responsabilitatea sociala. Companiile știu că atât clienții lor, cât și angajații se așteaptă ca ei să facă lucruri bune pentru societate si pentru Planeta. Conform Studiului “Barometrului de încredere din Edelman” din martie 2020, 90% din consumatori au raspuns că atat companiile cat și mărcile trebuie să contribuie la protectia bunăstarii financiare a angajaților și a furnizorilor.

Consumatorii inteleg ca dacă nu se intampla asa, companiile vor da un semnal negativ atat pentru PR dar si pentru vânzări. De asemenea, companiile pot avea dificultati sa angajeze sau sa pastreze talentele și clienții.

Astăzi, companiile din “Fortune Global 500” cheltuiesc în jur de 20 de miliarde de dolari pe an pentru activități de CSR.

Cercetările au arătat că diverse forme de stimulente pro-sociale (prin care angajații nu sunt recompensați cu bani, ci firma se implică, în numele lor, într-un anumite proiecte în beneficiul societății) crește, într-adevăr, productivitatea atat în ce priveste sarcinile simple cat și pe cele complexe. Astfel de actiuni ajută la creșterea retenției și chiar reducerea cererii salariale cu angajații .

În condițiile în care toata lumea încearcă să ajute în criza pandemiei COVID-19, acest lucru este așteptat de catre angajați acum, mai mult decât altă data.

Și totuși, auzim de la membrii noștri din întreaga lume că multe dintre companiile social responsabile folosesc criza pentru a întârzia să plătească agențiile. Plata întârziată ajunge sa fie practicata chiar si de companiile fara probleme de numerar, doar pentru a-și îmbunătăți, fals, raportarile de lichiditate.

Este în contradicție in politica lor de CSR. Agențiile sunt “de facto” solicitate să acționeze ca niste bănci chiar si pentru clientii mai mari. Aceste companii solicita agențiilor sa accepte termene de plată mai lungi sau condiționează condițiile contractuale de plată.

Acest fapt produce consecințele nedorite in randul agențiillo care, la rândul lor, luptă pentru a face față salariilor, (care reprezinta deseori chiar si 75% din totalul costurilor).  Apoi trebuie să întârzie să plătească freelancerii și furnizorii (care au fost angajați să lucreze direct pentru acești clienți).  Aceștia din urma fiind adesea artiști, fotografi, ilustratori etc. Fee-urile pe care acestia le percep pentru servicii sunt, de fapt, salariile lor. Si din aceste salarii isi plătesc chiria și costurile vietii de zi cu zi.

Cercetările arată că, dacă angajații ajung sa considere că angajatorul lor se folosește de CSR doar pentru PR și pentru imagine – acestia vor reacționa negativ și vor vor fi mai putin implicati in rezolvarea sarcinilor.

Cu alte cuvinte, inițiativele care nu vor aduce beneficii societății, se pot întoarce împortiva companiei, dacă angajații, colaboratorii sau clienții vor crede ca nu sunt facute cu buna credinta.

Asociațiile de agenții menționate mai jos, din întreaga lume, s-au reunit pentru a cere cliențiilor să discute si să gasească un acord comun privind condițiile și termenele de plată prin care să construiască o relație pozitivă și benefică reciproc. Împreună putem susține sectorul și pe cei care se bazează pe industria noastră.

Alianza por Valor Estratégico de las Marcas (AVE) - Mexic

Asociația agențiilor de publicitate acreditate din Hong Kong (HK4As) - Hong Kong

Asociația agenților de publicitate acreditate (4As) - Malaezia

Asociația agențiilor de publicitate americane (4A) - Statele Unite ale Americii

Asociația braziliană a agențiilor de publicitate (ABAP) - Brazilia

Consiliul pentru Comunicarea Comercială - Noua Zeelandă

Consiliul Agențiilor de Comunicare - Australia

Asociația Europeană a Agențiilor de Comunicare (EACA) - Europa

Institutul Agențiilor de Comunicare (ICA) - Canada

Institutul practicienilor în publicitate (IPA) - Marea Britanie

Uniunea Columbiana de Companii Publicitare (UCEP) - Columbia”, se arată în comunicat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.