DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Rapperul portorican Bad Bunny face istorie în Billboard 200

Rapperul portorican Bad Bunny, cel mai ascultat artist anul acesta pe Spotify, a obţinut prima clasare în fruntea Billboard 200 cu albumul „El Ultimo Tour del Mundo”, care reprezintă şi primul disc cu piese cântate integral în limba spaniolă ce ajunge pe primul loc în istoria de 64 de ani a clasamentului american, potrivit news.ro.

Cel mai recent album al lui Benito Antonio Martínez Ocasio, pe numele real, a fost lansat pe 27 noiembrie.

Albumul a fost vândut în 116.000 de unităţi în SUA în săptămâna încheiată pe 3 decembrie, potrivit Nielsen Music/MRC Data.

Anterior, cel mai bine vândut album de limbă spaniolă a fost „YHLQMDLG” al lui Bad Bunny, lansat în primăvara acestui an. Discul a ajuns cel mai sus pe poziţia a doua a clasamentului.

Citește și: SURSE BREAKING Ofițerul reținut de DNA Brașov era șeful BIROULUI ce ASCULTA întreg județul - Avea comportament de 'CÂRTIȚĂ' pentru beneficiari privați

Piesele de pe „El Ultimo Tour del Mundo” au fost accesate online de 145,94 milioane de ori.

În istoria clasamentului, doar patru albume de limbă spaniolă au ajuns în top 5: Bad Bunny - „El Ultimo Tour del Mundo” (locul 1), „YHLQMDLG” (locul 2), Mana - „Amar es Combatir” (locul 4, septembrie 2006) şi Shakira - „Fijación Oral: Vol. 1” (locul 4, iunie 2005).

Bad Bunny a debutat în Billboard 200 în urmă cu un an, când „X 100PRE” a ajuns pe locul al 11-lea, şi este al doilea artist care a avut trei discuri în top 10 anul acesta, după YoungBoy Never Broke Again, care a avut patru.

Locul al doilea în actualul Billboard 200 a fost ocupat de „Plastic Hearts” al lui Miley Cyrus, vândut în 60.000 de unităţi în prima săptămână.

Aceasta este cea mai bună clasare a cântăreţei de la „Bangerz” (2013), clasat pe primul loc. „Plastic Hearts” este al 13-lea disc al ei care ajunge în top 10 (inclusiv cele lansate sub numele Hannah Montana).

Piesele de pe noul album, intre care se numără colaborări cu Dua Lipa, Billy Idol şi Joan Jett, au fost accesate online de 50,90 milioane de ori.

„Be” al grupului BTS a coborât două locuri, până pe trei, după ce, în a doua săptămână de la debut, a fost vândut în 55.000 de unităţi.

Ariana Grande şi „Positions” au pierdut un loc, clasându-se pe patru, după ce albumul a fost vândut în 53.000 de unităţi în a cincea săptămână, la fel şi Pop Smoke şi „Shoot for the Stars Aim for the Moon”, clasaţi pe cinci, cu puţin peste 48.000 de unităţi vândute în a 22-a săptămână.

„Christmas” al canadianului Michael Bublé, clasat pe prima poziţie în 2011, unde a petrecut cinci săptămâni, a revenit în top 10, de pe 13 pe 6, după ce a fost vândut în 48.000 de unităţi. Dintre acestea, 61% reprezintă accesări online ale pieselor (50,46 milioane).

De la lansare, albumul a revenit anual în top 10 în preajma sărbătorilor de iarnă.

Clasamentul este completat de „Good News” - Megan Thee Stallion, „Folklore” - Taylor Swift, „My Gift” - Carrie Underwood, şi Juice WRLD - „Legends Never Die”.

Billboard 200 clasifică cele mai populare albume din Statele Unite pe parcursul unei săptămâni, pe baza consumului multimetric, care include vânzarea de copii fizice ale discurilor, single-urilor (10 cântece înseamnă un album) şi activitatea online (1.500 de accesări sunt egale cu un album; accesările audio şi video on-demand).

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.