Publicitatea pentru autoturisme, care domneşte pe străzi şi pe ecranele TV, poate să-i determine pe consumatori să polueze mai puţin? Acesta este pariul Franţei, care de anul viitor impune reclamelor auto să fie însoţite de mesaje în favoarea mersului pe jos sau pe bicicletă, scrie miercuri France Presse, potrivit Agerpres.
De la 1 martie 2022, reclamele publicitare pentru maşini vor fi concepute în Franţa pe acelaşi model ca mesajele de tipul ''evitaţi să mâncaţi prea gras, prea sărat, prea dulce'', impuse din 2007 în reclamele pentru produsele alimentare prelucrate şi băuturile îndulcite.
Aşadar, conform unei decizii publicate miercuri de Ministerul Tranziţiei Ecologice, producătorii de autoturisme vor trebui să adauge în reclame unul din cele trei mesaje următoare: ''Pentru distanţele scurte, privilegiaţi mersul pe jos sau bicicleta!'', ''Gândiţi-vă să folosiţi maşina în comun!'' sau ''Pentru deplasările cotidiene, folosiţi transportul public!''.
Publicitatea pentru vehiculele cele mai poluante, care emit peste 123 de grame de CO2/km, va fi complet interzisă începând din 2028, pregătind astfel consumatorii pentru scoaterea din fabricaţie a motoarelor cu combustie internă propusă de Comisia Europeană din 2035, dată de la care vehiculele electrice ar urma să fie singurele autorizate la comercializare pe piaţa autoturismelor noi în UE.
''Ne vom adapta. Să găsim soluţii pentru mobilitatea cu zero emisii, acesta este sensul istoriei'', remarcă directorul filialei Hyundai în Franţa, Lionel French Keogh. Totuşi, el critică noua măsură, constatând mai ales că ea nu face distincţie între motorizări şi ''stigmatizează automobilul''.
''Ne vom conforma legislaţiei şi vom analiza împreună cu agenţia noastră de publicitate modalităţile de a o aplica de îndată ce intră în vigoare'', a indicat la rândul său grupul Volkswagen, pe locul trei în Franţa la vânzările auto.
La nivelul Uniunii Europene, reclamele auto trebuie încă din 2001 să menţioneze consumul şi emisiile de CO2. Aceste menţiuni, înscrise de obicei cu caractere mărunte, pot fi îmbunătăţite, consideră Comisia Europeană. Astfel, Direcţia generală pentru politici climatice a Comisiei Europene a propus într-un raport din luna mai ca reclamele să afişeze toţi poluanţii atmosferici, precum şi autonomia autoturismelor electrice şi costul utilizării acestora din urmă care să arate că, în pofida preţului de achiziţie mai ridicat, sunt mai rentabile decât cele cu combustie internă.
Comentează