Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Românii, DISPERAȚI după criza COVID! Se simte criza economică: creștere spectaculoasă a numărului de aplicări pentru joburi

www.libertatea.ro
angajat, job, muncă

Luna iunie a adus o nouă creștere a numărului de aplicări pentru job-uri de peste 40% față de luna mai și de mai bine de 20% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, arată un studiu al BestJobs relatat de Mediafax.

Citește și: Florin Cîțu jubilează după cifrele INS: 'Nu mai există dubii, guvernarea liberală a dus la reducerea semnificativă a inflației'

Potrivit unui comunicat al companiei, chiar dacă de regulă în lunile de vară interesul pentru căutarea unui loc de muncă scade, situația din piața muncii pe fondul crizei epidemiologice actuale și a impredictibilității economice determină angajații români să aplice în număr mare la joburi noi, fie pentru că au rămas fără job în această perioadă sau caută o schimbare pe plan profesional.

Angajații din transport, medical / pharma, financiar și inginerie au fost cei mai activi în căutarea unui nou loc de muncă pe platforma BestJobs în iunie, cu un volum total de peste 100.000 de căutări pentru aceste domenii.

„În același timp, pe fondul pandemiei de COVID-19, domeniul medical și farmaceutic a înregistrat cea mai mare creștere a interesului din partea candidaților, cu un avans de peste 50% al volumului de căutări de joburi de la începutul anului și până la finalul lunii iunie”, se arată în comunicat.

  1. domeniile resurse umane și vânzări au înregistrat și ele un interes crescut din partea candidaților comparativ cu luna mai, cu peste 13.000 de căutări fiecare;
  2. retailul a înregistrat o scădere de peste 65% a interesului candidaților pentru un job în acest domeniu;
  3. cei mai mulți candidați, peste 8.000, au atras în luna iunie companiile Takko Fashion, Romstal și Enel.

Ce arată datele INS

Veniturile totale medii lunare ale unei gospodării din România, în termeni nominali, au fost de 5.119 lei în primul trimestru al acestui an, din care s-au cheltuit în medie 4.269 de lei, arată datele Institutului Naţional de Statistică (INS), publicate vineri, informează Agerpres.

Potrivit statisticii, în intervalul ianuarie - martie 2020, veniturile băneşti au fost, în medie, de:

  • 4.710 lei lunar pe gospodărie (1.830 lei/persoană)
  • veniturile în natură de 409 lei lunar pe fiecare gospodărie (159 lei/persoană).

În acest context, salariile şi celelalte venituri asociate lor au format cea mai importantă sursă de venituri (67,8% din veniturile totale ale gospodăriilor).

Totodată, la formarea veniturilor totale ale gospodăriilor au mai contribuit veniturile din prestaţii sociale (18,9%), veniturile din agricultură (1,3%), veniturile din activităţi neagricole independente (1,8%), cele din proprietate şi vânzarea de active din patrimoniul gospodăriei (1,3%) precum şi veniturile în natură (8,0%), în principal, contravaloarea consumului de produse agroalimentare din resurse proprii (6,7%).

Datele INS relevă faptul că principalele destinaţii ale cheltuielilor efectuate de gospodării sunt: consumul de bunuri alimentare, nealimentare, servicii şi transferurile către administraţia publică şi privată şi către bugetele asigurărilor sociale, sub forma impozitelor, contribuţiilor, cotizaţiilor, precum şi acoperirea unor nevoi legate de producţia gospodăriei (hrana animalelor şi păsărilor, plata muncii pentru producţia gospodăriei, produse pentru însămânţat, servicii veterinare etc.).

Cheltuielile pentru investiţii, destinate pentru cumpărarea sau construcţia de locuinţe, cumpărarea de terenuri şi echipament necesar producţiei gospodăriei, cumpărarea de acţiuni etc. deţin o pondere mică în cheltuielile totale ale gospodăriilor populaţiei, de doar 0,3%.

Mediul de rezidenţă determină unele particularităţi în ceea ce priveşte mărimea şi structura cheltuielilor totale de consum.

Conform clasificării standard pe destinaţii a cheltuielilor de consum (COICOP), produsele alimentare şi băuturile nealcoolice au deţinut, în trimestrul I din acest an, în medie, 34,1% din consumul gospodăriilor.

La nivel general, veniturile totale medii lunare au reprezentat, în perioada analizată, în termeni nominali, 5.119 lei pentru fiecare gospodărie şi 1.989 lei/persoană.

Din acest total, cheltuielile totale s-au ridicat, în medie, la 4.269 lei/lună/gospodărie (1.659 lei/persoană) şi au reprezentat 83,4% din nivelul veniturilor totale.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.