S-a descoperit cea mai mare explozie cosmică din istorie: gaură cât 15 galaxii asemănătoare Căii Lactee

Cea mai mare explozie cosmică descoperită vreodată de către cercetători a fost atât de puternică încât a lăsat în urma sa o gaură de dimensiunile a „15 galaxii asemănătoare Căii Lactee”, scrie The Guardian.

Citește și: VERDICT POLITIC cu Dana Budeanu, Episodul 8: Cutu Catu Cazino e viata mea!

Erupția ar fi provenit de la o gaură neagră supermasivă din super-roiul de galaxii Ophiuchus, aflat la aproximativ 390 de milioane de ani lumină depărtare de Pământ.

Autorul principal al studiului, Simona Giancintucii, de la Laboratorul de Cercetări Navale din Washington DC, a descris explozia ca fiind versiunea astronomică a erupției devastatoare a vulcanului Saint Helens din anul 1980. „O diferență crucială este că în acest crater ar putea încăpea 15 de galaxii asemenătoare Căii Lactee”, a spus Giancintucii.

Super-roiurile de galaxii sunt printre cele mai mari structuri din univers, acestea conținând mii de alte galaxii individuale, materie întunecată și gaz fierbinte. În centrul lui Ophiuchus există o galaxie mare care conține o gaură neagră supermasivă cu o masă echivalentă a 10 milioane de sori.

Cercetătorii cred că explozie s-ar fi produs ca urmare a unei acumulări bruște de gaz în gaura neagră, cel mai probabil după ce o galaxie ar fi „căzut” în centrul super-roiului.

Evenimentul s-ar fi produs în urmă cu mai multe sute de milioane de ani, iar gaura neagră nu mai prezintă niciun semn de activitate momentan. Studiul a fost publicat în „The Astrophysical Journal”.