În total 7,3 milioane de persoane au vizitat anul trecut Muzeul Luvru din Paris, cu 15 % mai puţin decât în 2015, o scădere pe care autorităţile o pun pe seama atentatelor jihadiste din Franţa care au redus numărul turiştilor în această ţară, relatează joi EFE. Această reducere a fost determinată nu doar de o scădere a numărului de turişti străini la Paris, speriaţi de ameninţarea teroristă, ci şi de închiderea preventivă timp de patru zile a muzeului, la începutul lunii iunie, ca urmare a creşterii nivelului Senei, au informat într-un comunicat responsabilii muzeului.
Aproximativ 70 % dintre vizitatori au fost străini (în principal din SUA, China, Marea Britanie, Spania şi Italia), fapt ce explică puternicul impact asupra evoluţiei turiştilor străini. Numărul francezilor care au vizitat muzeul s-a menţinut, totuşi, stabil comparativ cu 2015, fiind cifrat la 2 milioane iar acest lucru în pofida reducerii numărului grupurilor de vizitatori şcolari, ca urmare a înăspririi măsurilor antiteroriste cuprinse în planul Vigipirate (365.000 de elevi în 2015, faţă de 510.000 în cursul anului precedent).
Responsabilii au ţinut să precizeze că procentul celor care s-au declarat mulţumiţi de muzeul Luvru a crescut la 70 %, faţă de 53 % în 2015. Această creştere se datorează succesului său pe reţelele de socializare, fiind cel mai popular muzeu pe Facebook (cu 2,3 milioane de prieteni), cel mai geolocalizat pe Instagram şi cel mai urmărit pe Twitter (peste un milion de followeri).