Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Scandal la Primăria Capitalei: peste 20 de ONG-uri se opun măsurilor din planul de fluidizare a traficului

primaria Capitalei

Peste 20 de asociaţii şi ONG-uri, printre care OPTAR, ActiveWatch, Greenpeace România şi Centrul de Resurse pentru participare publică, solicită consilierilor generali să nu adopte proiectul de hotărâre prin care Primăria Capitalei ar urma să deconteze combustibilul până la valoarea de 500 de lei pe lună pentru utilizarea în comun a maşinilor personale de către cei care merg împreună către Bucureşti sau către judeţul Ilfov. Organizaţiile acuză municipalitatea de incompetenţă şi spun că astfel de măsuri precum acordarea de vouchere şi stimulente financiare nu rezolvă problema poluării şi a traficului aglomerat, ci reprezintă doar nişte „experimente populiste” menite să eşueze, care nici nu respectă Planul de Mobilitate Urbană Durabilă a regiunii Bucureşti-Ilfov.

Citește și: SURSE - Liviu Dragnea, calcule cu miză mare: se coace o mutare de amploare în Guvern și în PSD

Reprezentanţii organizaţiilor sunt de părere că proiectul propus de municipalitate va încuraja şi mai mult folosirea maşinilor personale, iar fondurile alocate ar putea fi folosite cu alte scopuri decât cele declarate, având în vedere că nu există o metodologie de implementare a programului.

„Alocarea de fonduri publice pentru decontarea combustibililor pentru utilizarea autoturismului va duce la o formă de subvenţionare a utilizării transportului motorizat individual, asta în condiţiile în care toată energia şi fondurile publice ale instituţiei publice trebuie să fie îndreptate spre măsuri care să ducă tocmai la descurajarea acestui comportament. Mai mult, este greu de imaginat o metodologie de implementare pentru un astfel de program, existând un potenţial mare de utilizare a acestor fonduri altfel decât conform cu scopul declarat în această hotărâre”, arată cele 22 de organizaţii.

Asociaţiile spun că administraţia actuală a luat drept model administraţia din Viena, de exemplu, însă autorităţile de acolo au adoptat cu totul alte soluţii, precum realizarea de trotuare accesibile pentru pietoni, realizarea de trasee sigure pentru biciclete şi trasee pentru transportul public, inclusiv pentru taxi şi biciclete şi blocarea accesului autovehiculelor pe străzile din jurul şcolilor la orele începerii cursurilor pentru a descuraja părinţii să folosească transportul copiilor cu autoturismul la şcoală, măsuri de altfel conforme cu planurile de dezvoltare durabilă a oraşului.

ONG-urile arată şi Bucureştiul are un PMUD adoptat chiar în acest mandat, însă este ignorat, iar PMB face experimente pentru trafic, cu propuneri nocive.

„(...) În loc să adopte măsuri verificate de mii de oraşe, Primăria Capitalei propune un nou experiment pentru traficul din Bucureşti, propunând un program pilot prin care să stimuleze transportul copiilor cu autoturismele la şcoală. Pe lângă nocivitatea propunerii, Primăria educă noile generaţii să li se pară firesc să se deplaseze cu autoturismele prin oraş, acest fapt contravenind principiilor dezvoltării durabile. (...) Apreciem că acei părinţi care au dorit şi putut să se organizeze aşa încât să împartă utilizarea maşinii personale cu vecinii, deja au făcut acest lucru, fără să aştepte stimulente financiare. În acelasi timp, remarcăm dezinteresul Primăriei Capitalei pentru problemele participanţilor vulnerabili la trafic (pietonii şi biciclistii) prin refuzul de a aplica măsurile urgente prevăzute de PMUD în scopul acomodării lor în siguranţă în traficul din Bucureşti”, susţin asociaţiile.

Ele arată că municipalitatea preferă să rezolve problemele Capitalei prin vouchere şi premii în bani, aplicând „experimente populiste” menite să eşueze, însă nu rezolvă problema poluării şi aglomerării traficului.

Cele 22 de ONG-uri solicită astfel consilierilor generali să nu adopte acest proiect şi să renunţe la orice măsură care stimulează, de fapt, utilizarea maşinilor personale, şi să implementeze în schimb PMUD în forma în care a fost adoptat.

Organizaţii semnatare sunt ActiveWatch, Agent Green, Asociaţia Ecopolis, Asociaţia Greenitiative, Asociatia Iniţiativa Prelungirea Ghencea, Asociatia Peisagiştilor din România – Filiala Bucureşti, Asociaţia Reper21, CeRe: Centrul de Resurse pentru participare publică, Floreasca Civică, Fundaţia Comunitară Bucureşti, Greenpeace România, Grow Up Romania, Grupul Civic Iancului, Grupul de Iniţiativă Civică Cişmigiu, Grupul de Iniţiativă Civică Kiseleff, Grupul de Iniţiativă Civică Lacul Tei, Grupul de Oponenţă Ciurel – A1, Grupul Floreasca, Grupul Parcul Herăstrău, MaiMultVerde, Organizaţia pentru Promovarea Transportului Alternativ în România (OPTAR), Terra Mileniul III.

Primăria Capitalei îşi propune, pentru decongestionarea traficului din oraş, să deconteze combustibilul folosit de cetăţeni până la valoarea de 500 de lei pe lună dacă mai multe persoane folosesc în comun un autoturism proprietate personală pentru deplasarea în aceeaşi direcţie, către Bucureşti, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), care va avea loc joi. Alte propuneri din proiect se referă la înfiinţarea unui sistem municipal de car-sharing cu autoturisme ecologice, electrice sau hibrid, şi a unui sistem de bike-sharing cu biciclete electrice, precum şi înfiinţarea unui sistem de transport pentru elevi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.