Skoda, divizia cehă a grupului Volkswagen, va produce unele SUV-uri şi în Germania, pentru a face faţă cererii în creştere, transmite Reuters.
Cunoscută pentru automobilele sale cu preţuri mici, marca Skoda a intrat anul trecut pe segmentul automobilelor de teren (SUV) prin noile sale modele Kodiaq şi Karoq, iar până în 2020 vrea să lanseze alte 19 modele. Dar încercările de a creşte producţia la principala uzină Skoda de la Mlada Boleslav, Cehia, unde sunt produse peste o jumătate de milion de automobile anual, sunt în impas pentru că sindicatele se opun extinderii până sâmbătă a programului săptămânal de lucru, au declarat pentru Reuters surse din interiorul grupului Volkswagen.
Luni, Skoda a confirmat că cel mai recent SUV - Karoq - va fi produs şi la fabrica Volkswagen din oraşul german Osnabrueck, de la sfârşitul acestui an şi în 2019, pentru a face faţă cererii ridicate.
Fabrica VW din Osnabrueck, unde sunt produse şi SUV-urile Porsche Cayenne, va vopsi şi va asambla Skoda Karoq, dar procesul va fi temporar, cea mai mare parte a producţiei Karoq urmând să rămână în Cehia, a precizat Skoda.
Graţie cererii crescute din Europa şi China, vânzările Skoda au crescut cu aproape o treime în ultimii cinci ani, până la o cifră record de 1,2 milioane de autovehicule în 2017. În ultimii ani, producţia de automobile Skoda a fost extinsă pe pieţe precum China, India şi Rusia.
Potrivit surselor citate de Reuters, în cazul în care capacităţile de producţie vor fi menţinute la nivelul actual, Skoda ar putea să rateze şansa de a vinde aproximativ 360.000 de automobile până în 2020. Sursele au adăugat că Volkswagen şi Skoda speră să găsească o soluţie la această problemă până la vară, ceea ce ar ajuta marca să îşi atingă obiectivul de a-şi extinde vânzările externe de la aproximativ 100 de ţări în prezent până la 120 de ţări în 2025. Printre opţiunile analizate, se numără identificarea unor facilităţi de producţie din interiorul grupului Volkswagen care, în prezent, sunt sub-utilizate, dar şi investiţii pentru construirea unei noi uzine Skoda în afara Cehiei, unde ar putea fi produse şi alte mărci de automobile din portofoliul VW.
Având în vedere consecinţele scandalului Dieselgate, cel mai probabil Volkswagen va încerca să profite de orice capacităţi de producţie care nu sunt utilizate la maxim înainte de a construi o nouă uzină.
Skoda va produce unele SUV-uri în Germania, pentru a face faţă cererii
Explorează subiectul
Articole Similare

5
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
5

9
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
9

14
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
14

19
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
19

1.578
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
1.578

16
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
16

25
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
25

1.441
Lukoil, salvată în ultimul moment? SUA prelungesc termenul limită pentru vânzarea activelor internaționale - și au deja un favorit
1.441

18
Producătorul Biofarm crește cu 14% în primele nouă luni și anunță planuri de extindere peste granițe
18

166
VIDEO Cristi Șelaru, consilier INS, despre dezastrul tăcut din economia României: Pe ce am dat peste un miliard de euro, deși putem să producem și noi
166

1.734
Cea mai mare ‘pierdere invizibilă’ din economia SUA: 80 de trilioane care nu au ajuns niciodată la oameni
1.734

23
Mașinile Tesla pentru SUA nu vor mai include piese produse în China
23

53
Chimcomplex intră pe minus: rezultat negativ de 87,8 milioane de lei după nouă luni
53


















Comentează