Statele membre ale Uniunii Europene au căzut joi de acord asupra unei reforme a sistemului de management al traficului aerian, în ideea de a reduce emisiile poluante ale sectorului aeronautic, de a diminua costurile pentru companiile aeriene şi a îmbunătăţi siguranţa, informează Reuters, citat de agerpres.
Reforma, cunoscută sub denumirea Cer unic european (SES), include mai multe iniţiative precum extinderea rolului autorităţii de reglementare Eurocontrol în coordonarea şi optimizarea fluxurilor de trafic aerian.
Comisia Europeană a sugerat o astfel de reformă încă din luna septembrie a anului trecut, subliniind că emisiile de CO2 ale sectorului aviaţiei ar putea fi reduse cu până la 10% prin introducerea unor rute de zbor mai directe şi diminuarea întârzierilor din cauza spaţiului aerian congestionat.
În plus, un sistem mai eficient ar putea duce la creşterea capacităţii zborurilor şi ar ajuta o industrie aeronautică ce a fost grav lovită de declinul călătoriilor cu avionul în contextul pandemiei COVID-19.
"Niciun alt sector nu a suferit mai mult de pe urma crizei provocate de COVID-19 decât sectorul aviaţiei. Prin urmare, este crucial ca reformele să se bazeze pe o analiză aprofundată şi să nu ducă la creşterea costurilor pentru companiile aeriene, pentru furnizorii de servicii de navigaţie aeriană sau pentru alte părţi interesate", a declarat ministrul infrastructurii şi locuinţelor din Portugalia, Pedro Nuno Santos.
La întâlnirea care a avut loc la Luxemburg, prima lor reuniune de după luna decembrie 2019, miniştrii europeni ai Transporturilor au decis că statele membre vor avea opţiunea de a institui tarife variabile pentru a încuraja o ofertă de zboruri eficientă şi pentru a îmbunătăţi performanţa de mediu.
Acordul convenit joi permite preşedinţiei portugheze a Consiliului European să demareze discuţii cu Parlamentul European cu privire la textul final.
Comisia a lansat în 1999 iniţiativa Cerul unic european pentru a îmbunătăţi performanţa managementului traficului aerian şi a serviciilor de navigaţie aeriană printr-o mai bună integrare a spaţiului aerian european. Ultima iniţiativă legislativă majoră din cadrul SES, şi anume SES 2, a fost încheiată în 2009.
Actuala propunere modificată datând din septembrie 2020 vine ca urmare a unei actualizări intermediare a normelor SES, denumită SES 2+, care a fost propusă de Comisie în 2013, dar nu a fost niciodată finalizată pentru că Marea Britanie şi Spania nu au ajuns la un acord cu privire la aeroportul din Gibraltar.
Statele membre ale Uniunii Europene au căzut joi de acord asupra unei reforme a sistemului de management al traficului aerian
Articole Similare

11
Nume de cod `Mioara` - Colaboratorul anchetatorilor EPPO pus pe urmele `regelui ciobanilor` - Dumitru Andreșoi interceptat după ce aflase de ancheta privind terenurile
11

17
Gabriela Folcuţ (ARB): România are o capacitate mare de creştere economică, prin credit
17

5.251
SURSE Dorinel Umbrărescu pune o singură condiție Guvernului pentru a salva de la faliment colosul siderurgiei din România
5.251

3.045
Instituțiile statului, 'refugiu pentru pile politice'. Acuzațiile dure ale consilierului guvernatorului BNR
3.045

89
Piața chiriilor explodează la început de an universitar: ofertă mai mare cu 42% față de 2024
89

40
Vladimir Alexandrescu: Statistica românească, care face parte din Eurostat, este foarte bine cotată
40

3.346
Cum a ajuns `regele ciobanilor` să fenteze UE după condamnarea definitivă pentru evaziune - Și-a interpus părinții bătrîni și fiica în mecanismul infracțional
3.346

3.233
Euro crește din nou și se apropie de un nou prag psihologic. Cursul valutar de referință anunțat pentru marți
3.233

3.245
'Numerarul este sfânt'. Este reacția unui profesor universitar, după recomandarea BCE de a ține bani cash în casă
3.245

4.644
Începe greul pentru `regele ciobanilor` - EPPO l-a dat pe mâna judecătorilor pentru fraudare de fonduri europene de peste 2 milioane de euro
4.644

37
OMV Petrom a finalizat achiziţia participaţiei de 50% într-un proiect solar din Bulgaria
37

41
Radu Hanga: Vedem din nou anunţuri privind companii care încep să vină către Bursă
41

235
Cine va controla Ferrari? O bătălie de familie pentru o avere uriașă zguduie Europa
235
Comentează