Fonduri europene de 2,7 miliarde de lei au fost absorbite în primul trimestru al acestui an la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2020, potrivit ministrului de resort, Cătălin Drulă, anunță Agerpres.
"Record pentru investiţii europene în drumuri şi căi ferate la jumătatea anului! Fonduri europene de 2,7 miliarde de lei au fost absorbite în primele 6 luni ale anului la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii. Asta înseamnă o creştere de +35% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2020 (2 miliarde de lei), +142% faţă de 2019 (1,12 miliarde) şi +285% faţă de 2018 (0,7 miliarde)", a scris ministrul miercuri pe pagina sa de Facebook.
Printre proiectele date ca exemplu de Cătălin Drulă se numără: linia de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria- 554 milioane de lei, Drumul expres Craiova - Piteşti - 421 de milioane de lei, Pod Brăila -283 de milioane de lei, linia feroviară Bucureşti - Jilava - Giurgiu - 88,6 milioane de lei, A0 sud - 196 de milioane de lei, A0 nord - 70 de milioane de lei, A1 Piteşti - Sibiu -117 milioane de lei, A10 Sebeş - Turda - 86 de milioane de lei, linia de cale ferată Sighişoara - Coşlariu - Simeria - 46 de milioane de lei, poduri feroviare reabilitate - 8,5 milioane de lei. "Folosim fonduri UE, construim infrastructură", a punctat ministrul.
Avertismentul Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România
Preşedintele Federaţiei Sindicale a Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Maxim Rodrigo: „Noi am spus şi repetăm: dacă nu apare bugetul de venituri şi cheltuieli, în mod sigur se va opri lucrul pe calea ferată. Motive sunt atât de multe, încât toţi ceferiştii sunt nemulţumiţi şi în mod sigur se vor opri, poate pentru că nu-şi iau salariul la timp şi lucrează la siguranţa circulaţiei şi nu vor să pună în pericol viaţa călătorilor pentru că merg nemâncaţi la muncă.
De asemenea pentru că n-au semnalizare la locomotive...
Noi asta vrem să le explicăm: Fraţilor, nu aţi luat trenuri noi, dar n-aţi dat bani nici pentru trenurile vechi, să le reparaţi, măcar să le întreţineţi, măcar să aibă becuri de iluminat, pentru că trebuie să înţeleagă domnul ministru (Cătălin Drulă - n. r.) că dacă un mecanic de locomotivă merge pe calea ferată şi dă peste o maşină la o trecere la nivel primul lucru care-l întreabă procurorul este dacă a avut becuri, dacă locomotiva a fost semnalizată, dacă a avut trompetă şi restul.
Acum toţi dau vina pe ceferişti.
Vă daţi seama prin ce trec şefii de tren, conductorii, casierii şi mecanicii de locomotivă la un public foarte supărat din cauza întârzierilor şi pentru că stau în picioare, că merg fără aer condiţionat, în saună?", a spus Maxim Rodrigo.