Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Studiu: Aproximativ 65% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri solicită angajaţilor să lucreze de la birou 2-3 zile/săptămână

employeebenefits.co.uk
sedentarism birou

Aproximativ 65% dintre companiile industriei serviciilor pentru afaceri solicită angajaţilor să lucreze de la birou 2 - 3 zile pe săptămână, arată un studiu realizat de Asociaţia Business Service Leaders în România în perioada februarie - aprilie 2022.

De asemenea, 49% dintre companiile chestionate au afirmat că cele mai mari provocări post pandemie sunt legate de implicarea şi motivarea angajaţilor, precum şi de modalităţile de a-i determina să se reîntoarcă la birou.

Conform studiului ABSL, numărul angajaţilor care doresc să lucreze doar de la birou este mai mic de 15% în aproximativ 90% dintre companiile industriei. 60% dintre companiile participante spun că între 50% şi până la 100% dintre angajaţii lor preferă modalitatea de lucru hibrid. Dintre aceştia, majoritatea vor lucra de la birou două zile pe săptămână (37% dintre companii vor solicita acest lucru pentru angajaţii ce lucrează în format hibrid) sau trei zile pe săptămâna (27% dintre companii), potrivit Agerpres.ro.

Zilele în care se lucrează de la birou sunt stabilite de către angajaţi în 30% dintre cazuri, de către team leader în 25%, de către management în 30%, iar de către clienţi în 15% dintre cazuri.

În top trei angajaţi ce preferă munca de acasă sunt cei care au copii mici sau cei care au în grijă alţi membrii ai familiei, precum şi cei care pierd prea mult timp în trafic sau care fac naveta, dar şi cei care lucrează în IT şi dezvoltare de software.

Studiul mai arată că o parte dintre cei care au copii mici se află şi în topul celor care doresc să lucreze doar de la birou (pentru a se putea concentra mai bine), alături de juniorii din companie sau de noii angajaţi, dar şi de cei care au nevoie să lucreze împreună cu colegi din alte departamente.

"Aproximativ 60% dintre companiile industriei plănuiesc ca revenirea la birou să se facă printr-o perioadă de reacomodare, în care orice angajat să poată veni la birou atunci când vrea şi fără să existe un număr obligatoriu de zile. Treptat însă, procentul celor care vor lucra de la birou va creşte şi vor începe să apară reguli foarte clare. În stabilirea modului de lucru (de acasă, hibrid sau de la birou) companiile vor ţine cont de tipul de activitate prestată, de experienţa, performanţa, mărimea echipei, tipul de proiect, dar şi de preferinţele angajaţilor şi ale clienţilor. Studiul a arătat că toate serviciile furnizate de industria noastră se pot realiza din formatul hibrid, de aceea acest mod de lucru va continua şi după terminarea pandemiei. În ceea ce priveşte clienţii, doar 9% dintre aceştia cer ca serviciile să fie furnizate de către angajaţi care lucrează de la birou", a precizat Ciprian Dan, preşedinte ABSL.

Potrivit studiului citat, 26% dintre companiile respondente acceptă ca în mod excepţional sau respectând anumite reguli (de exemplu un număr maxim de zile/an), angajaţii lor să lucreze dintr-o altă ţară. 64% dintre companii privesc însă munca de oriunde ca fiind activitatea derulată doar din România, dintr-o altă localitate decât cea în care au sediul. Aceşti angajaţi vor trebui însă sa vină periodic la birou.

"Aproximativ 70% dintre companiile membre ABSL au raportat că productivitatea angajaţilor este mai mare acum, comparativ cu 2020, în timp ce 25% au raportat o productivitate similară celei anterioare pandemiei. Mai mult de jumătate dintre companii au observat schimbări în motivele pentru care angajaţii sunt mulţumiţi sau nemulţumiţi la locul de muncă. Cei mai mulţi dintre aceştia apreciază faptul că au posibilitatea să lucreze de acasă şi că au găsit un echilibru între muncă şi viaţa personală, pentru alţii însă acest mod de lucru a dus la o creştere a orelor suplimentare. Pentru a veni în întâmpinarea angajaţilor, 71% dintre companii au implementat un program flexibil de muncă. Cea mai mare provocare a companiilor din industria noastră rămâne însă motivarea şi implicarea angajaţilor, 28% dintre companii punând acest aspect pe primul loc. Un alt aspect important este necesitatea prezenţei la birou pentru formarea viitorilor lideri. În majoritatea cazurilor, aceştia trebuie să exerseze interacţiunea directă pentru a putea învăţa să conducă echipe într-un mod competent", arată Cătălin Iorgulescu, vicepreşedinte ABSL.

Totodată, peste 50% dintre respondenţi spun că în ultimele 4 luni a crescut rata plecărilor din companie şi că încearcă să compenseze acest lucru prin salarii şi pachete de beneficii, dar şi de wellbeing competitive, precum şi prin programe de dezvoltare de carieră şi mobilitate internă.

Nu în ultimul rând, 54% dintre companiile chestionate apreciază că în acest an angajaţii care se potrivesc în totalitate cu descrierea postului sunt mai greu de găsit şi astfel necesită o perioadă suplimentară de pregătire.

Studiul ABSL arată şi un profil al candidaţilor în 2022: aceştia apreciază flexibilitatea, au aşteptări salariale foarte mari, multe alte solicitări (beneficii, etc.), pun accent pe echilibrul dintre muncă şi viaţa personală, vor să ştie care sunt posibilităţile de evoluţie în carieră, preferă să lucreze de acasă.

"Peste 74% dintre companii au extins procesul de recrutare în toată ţara, oferind soluţii diferite de telemuncă. 35% dintre companiile participante la studiu au angajat anul trecut un procent de până la 5% persoane care locuiesc în oraşe diferite de cel în care îşi au sediul, 24% dintre companii au angajat din altă localitate între 6% - 10% din noii angajaţi, alte 21% dintre companii au în această categorie între 11% şi 25% din angajările făcute în ultimul an", arată studiul citat.

De asemenea, 66% dintre companiile participante la studiul ABSL menţionează că au adaptat spaţiul de birouri (sau urmează să o facă în perioada următoare) la particularităţile noului mod de lucru. Biroul facilitează comunicarea şi interacţiunea (mai multe zone pentru relaxare, mai multe spaţii de întâlniri şi socializare).

Asociaţia a realizat studiul privind modalităţile de lucru post pandemie adoptate de companiile din industrie, pentru perioada 2022 - 2023, prin participarea a 45 de companii din România având un număr total de 32.000 de angajaţi.

ABSL este o organizaţie care reprezintă sectorul de business services, adunând în componenţa sa peste 70 de companii.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.