Preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, se declară un adept "clar şi convins" al dezvoltării învăţământului profesional şi tehnic şi afirmă că "trebuie să trecem de la stadiul în care este economia românească astăzi la dezvoltarea unor activităţi care să se bazeze pe o valoare adăugată din ce în ce mai mare". "Sunt un adept clar şi convins al dezvoltării acestei forme de învăţământ pentru că vreau să trecem de la stadiul în care este economia românească astăzi la dezvoltarea unor activităţi care să se bazeze pe o valoare adăugată din ce în ce mai mare. Vreau să stimulăm întreprinderile mici şi mijlocii care pot să genereze la rândul lor locuri de muncă bine plătite, vreau să sprijinim dezvoltarea unui sistem de startup-uri. Ştiu, nu este uşor. Dar orice lucru are un început. Dacă nu o să facem niciun efort, o să rămânem în stadiul în care suntem. Şi stadiul în care suntem este unul care pe mine nu mă mulţumeşte: chiar dacă suntem a 7-a ţară ca mărime din Europa suntem a 17-a ţară ca mărime a PIB-ului, dar a 27-a ca dimensiune a PIB-ului pe locuitor", a scris Tăriceanu pe Facebook.
El a reiterat dorinţa de a vedea România "devenind a 7-a economie a Europei". "Şi am spus, nu o dată, că ambiţia mea este să văd România devenind a 7-a economie a Europei, lucru care nu ar fi o performanţă ieşită din comun. Nu ar face decât să pună în relaţie de proporţionalitate directă populaţia şi mărimea teritoriului cu mărimea PIB-ului. Atât. Nu am fi supraperformanţi cum sunt alte ţări din Europa", a mai scris Călin Popescu-Tăriceanu.
Preşedintele Senatului a participat joi la Palatul Parlamentului la "Întâlnirea de lucru parteneri practică", organizată în vederea informării şi prezentării metodologiei de lucru pentru fundamentarea şi elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic din Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov. Strategia de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic - învăţământ cunoscut şi sub numele de învăţământ dual - îşi propune stabilirea unor direcţii strategice menite să reducă discrepanţa între direcţiile de formare profesională şi necesităţile pieţei.
Comentează