Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Transportatorii intră tare după ce Nehammer a refuzat primirea totală a României în Schengen: Sunt pierderi financiare uriașe

schengen

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere din nou autorităților să ia măsuri urgente pentru intrarea României în spațiul Schengen cu frontierele terestre în 2024.

Cancelarul Austriei, Karl Nehammer, s-a opus intrării României în Schengen cu frontierele terestre

Pierderile financiare cauzate de neaderarea la Schengen nu mai pot fi acceptate și reprezintă una dintre problemele severe cu care se confruntă în acest moment operatorii de transport din România, conform sondajului "Top 10 probleme din industria transporturilor rutiere" realizat de UNTRR în 2023.

"Profităm astăzi de prezența cancelarului austriac Karl Nehammer la București pentru a reitera nevoia vitală a transportatorilor rutieri ca România să intre în spațiul Schengen cu frontierele terestre cât de repede posibil. Așteptăm acest lucru de 13 ani, din momentul în care instituțiile europene s-au pus de acord că România îndeplinește toate condițiile tehnice pentru aderare. Nu mai putem aștepta. În tot acest timp, transportatorii români au pierdut miliarde de euro an pe an, numai din cauza timpului îndelungat petrecut la frontiere. Un singur exemplu: doar din timpii de așteptare petrecuți anul trecut la frontierele cu Ungaria și Bulgaria (adicã zeci de ore la cozi kilometrice pentru un singur camion) industria a pierdut aproximativ 16,6 miliarde de euro în perioada 2012-2022, adicã 16% din totalul pieței, un procent enorm. Anul trecut, de pildã, pierderea a fost de 2,55 miliarde de euro, iar în 2022 a fost de 2,41 miliarde. În consecințã, în cazul în care autoritãțile europene au cerințe speciale pentru aderarea României cu frontierele terestre, le solicitãm sã le menționeze cu claritate", spune Radu Dinescu, Secretar General al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România.

Principalele beneficii ale aderării României la spațiul Schengen cu frontierele terestre sunt, conform transportatorilor, că va fluidiza traversarea graniței cu Ungaria și Bulgaria, reducând timpii de așteptare, emisiile de dioxid de carbon și, cel mai important, pierderile financiare. Un efect direct al aderării va fi dinamizarea competitivitãții pe piața transporturilor, creșterea investițiilor strãine și a exporturilor.

Probleme generate de neaderarea la Schengen:

- Pierderile foarte mari cauzate transportatorilor rutieri de marfã prin neaderarea la Schengen antreneazã efecte negative în lanț în privința exporturilor, deoarece transportul rutier reprezintã în acest moment principalul exportator de servicii al României. El însumeazã aproape un sfert din totalul exporturilor de servicii și o valoare de aproape 40 de miliarde de euro în 6 ani. De asemenea, transportatorii români mai dețin și 60% din importurile României cu bunuri transportate rutier. De menționat mai este și faptul cã, deși România reprezintã a 12-a economie din Uniunea Europeanã, în privința transportului rutier de mãrfuri se situeazã pe un loc fruntaș 6. În anul 2022 de pildã, transportatorii români au deținut 4% din piața transportului rutier de marfã din întreaga Uniune Europeanã – un procent semnificativ, ținând cont de faptul cã economia României reprezintã doar 1,8% din PIB-ul UE.

- Întârzieri în livrarea mărfurilor cãtre clienți, lucru care afecteazã funcționarea lanțurilor logistice de aprovizionare și costul produselor la consumatorul final

- Timp de muncă pierdut de șoferii care sunt nevoiți sã aștepte la coadã la frontiere (aproximativ 25-30% din timpul alocat unei curse);

- Emisii uriașe de noxe.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.