Tronsonul Balş - Slatina, parte a drumului expres Craiova-Piteşti, ar putea fi deschis traficului la final de an, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, la finalul şedinţei de Guvern.
"Merge foarte bine. Am fost acum trei săptămâni şi câteva zile acolo. Lucrările au continuat să progreseze. Suntem în target. Suntem în ce ne-am propus. Adică, la sfârşitul acestui an, Balş - Slatina, acest tronson 2, lot 1 şi lot 2, aşa e tehnic, deci cei 40 de km să fie deschişi traficului. Deci, practic, la sfârşitul acestui an, fie că venim dinspre Craiova, nu mai intrăm în Balş, nu mai trecem prin Slatina. Ne urcăm pe acest drum expres, care e aproape ca o autostradă, platformă de 22 de metri în loc de 26 şi coborâm după Slatina. A început să se lucreze şi la lotul 3, care e în continuare. Am dat acolo autorizaţiile foarte recent, acum o lună - două. Deja se lucrează bine, s-a lucrat la fundaţiile structurilor, cu foreză pe tot terenul. Decopertarea este făcută. La lotul 4, ultimul care este spre Piteşti, iarăşi contestaţiile. (...) avem primul răspuns, de la CNSC, care a respins contestaţiile. Cred că compania chiar vrea să semneze contractul. Se poate semna şi după prima decizie, cu oarecare risc, şi acesta este un lucru pe care poate îl corectăm prin legislaţie: dacă Curtea de Apel, care e ultima instanţă, pronunţă invers, va trebui să desfaci contractul. Adică, te poate băga un pic în belele. Dar acolo mai urmează decizia finală a Curţii de Apel. Dacă e ca cea pe care v-am anunţat-o mai devreme, atunci avem tot lotul contractat. Lotul 1 mai avem o bucăţică mică unde s-au făcut exproprierile acum câteva săptămâni şi v-am zis: după Hotărârea de Guvern durează 30 - 40 de zile până se poate intra în teren. În rest, pe cei 14 din cei 17 km ai lotului, se lucrează. Va fi gata la sfârşitul anului viitor", a explicat Drulă.
Potrivit acestuia, este posibil ca şi lotul 3 să fie finalizat la sfârşitul anului viitor.
Întrebat despre demararea lucrărilor pe DN 1, în zona Azuga, ministrul a precizat că este vorba de un pod din anii '30, care nu a mai fost reparat de peste 20 de ani şi are un grad de pericol.
Drulă a adăugat că nu va fi restricţionat traficul uşor în zonă, ci doar cel care depăşeşte 7,5 tone. Pe durata desfăşurării lucrărilor, camioanele vor folosi ruta ocolitoare pe DN1A.
Tronsonul Balş - Slatina ar putea fi deschis traficului la final de an
Explorează subiectul
Articole Similare

7
Locuri de muncă în Capitală: AMOFM anunță peste 7.000 de posturi disponibile
7

34
Societe Generale lansează un program de răscumpărare de 1 miliard de euro pentru a recompensa investitorii
34

26
Fitch, despre un posibil sprijin financiar american pentru Ungaria: Este dificil să incluzi în rating ceva despre care nu ştii cum şi când poate fi folosit
26

3.337
Fenomen ciudat pe burse: Se prăbușesc piețele asiatice, iar situația pe Wall Street este extrem de volatilă
3.337

3.371
FOTO Se construiește o nouă fabrică în România: Un producător cu o istorie de peste 150 de ani se extinde pe piața noastră
3.371

203
Parlamentul urmează să adopte pachetul fiscal cu noile taxe locale
203

51
India îşi intensifică relaţiile energetice cu SUA pentru a calma tensiunile comerciale provocate de tarife
51

31
Cum încearcă India să netezească relațiile comerciale tensionate cu SUA prin întărirea cooperării în domeniul energiei
31

45
Emirates pariază masiv pe Boeing, cu o comandă pentru avioane de 38 de miliarde de dolari la Dubai Airshow
45

1.831
FOTO Încep lucrările pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii, cu zeci de tuneluri și poduri: Anunțul făcut de ministrul Transporturilor
1.831

29
Bursele asiatice au scăzut și înregistrează pierderi pe Wall Street
29

47
Nvidia anunţă comenzi de 500 de miliarde de dolari pentru cipurile AI, dar acţiunile rămân sub presiune
47

36
Ucraina şi FMI încep negocierile privind un nou program de finanţare
36


















Comentează