Platforma de car-sharing Uber contribuie la creşterea poluării cu emisii de CO2 şi la cea cauzată de vehiculele diesel în oraşe europene precum Paris sau Londra, a avertizat joi o coaliţie de ONG-uri, care solicită companiei americane să-şi sprijine şoferii să se doteze cu vehicule mai puţin poluante, potrivit AFP.
Grupul american se situează pe primul loc în lista companiilor din sectorul vehiculelor de turism cu şoferi (VTC) în Londra, ''cu 3,5 milioane de utilizatori în 2018'' şi în Franţa, cu ''2,7 milioane de utilizatori în 2017'', potrivit unui comunicat unei alianţe de ONG-uri europene din care fac parte Respire, din Franţa, sau Transport & Environment, din Marea Britanie.
Compania ''şi servicii similare intensifică traficul şi cresc numărul de kilometri parcurşi în zonele urbane'', potrivit acestor ONG-uri. La Paris şi la Londra, ''numărul de kilometri efectuaţi de aceste maşini suplimentare produc circa 515 kilotone de emisii de CO2 anual'', adică echivalentul a ''250.000 de vehicule suplimentare aparţinând persoanelor fizice'', mai susţin aceştia.
Uber ''colaborează activ cu municipalităţi din Europa pentru a ameliora accesul la modalităţi de transport ecologice, sigure şi accesibile'', a răspuns un purtător de cuvânt al Uber pentru AFP.
Compania susţine că promovează călătoriile auto partajate sau modalităţi de transport ecologice precum biciclete electrice de închiriat. În acelaşi timp, precizează că achiziţionarea unor vehicule electrice rămâne momentan prea costisitoare pentru şoferi.
La emisiile de gaze cu efect de seră se adaugă poluarea cu particule fine, întrucât în Franţa, 90% dintre vehiculele înregistrate în sistemul VTC sunt diesel.
Agenţia Europeană de Mediu (AEE) estimează că poluarea atmosferică cu particule foarte fine (PM2,5), cu dioxid de azot (NO2, emis de motoarele diesel) şi cu ozon (O3) a fost în 2015 asociată cu 480.000 de decese premature în Uniunea Europeană.
Dacă Uber ''doreşte să se ridice la înălţimea valorilor pe care le afişează, trebuie să reducă la zero emisiile curselor sale până în 2025'', susţine Yoann Le Petit, specialist în domeniul mobilităţii la T&E, citat în comunicat.
''Compania trebuie să-şi ajute şoferii să înlocuiască vehiculele cu motoare termice cu unele electrice, cum s-a întâmplat deja la Londra'', solicită ONG-urile.
Uber, acuzată că poluează oraşele europene
Articole Similare

497
Lovitura de grație după sancțiuni: Shein își deschide magazine în Franța
497

663
VIDEO Revoltele din Maroc continuă - Tinerii cer demisia guvernului: Oamenii vor sănătate şi educaţie
663

1.111
Lucrează americanii cu mâna englezilor? Acord pentru minerale rare cu Groenlanda se face în mare secret
1.111

1.723
Corupția macină Europa! Laura Codruța Kovesi: Fraude cu subvențiile UE sunt în aproape toate statele membre
1.723

3.066
VIDEO Prințul William anunță reforme la nivelul monarhiei: Cred că pot spune cu siguranță că schimbarea este pe agenda mea
3.066

3.003
Vânătoare de 'influențe capitaliste' în Coreea de Nord: femeile cu implanturi mamare, urmărite de agenți sub acoperire
3.003

108
Zeci de persoane ucise în atacuri israeliene în Gaza - Hamas încă analizează planul lui Trump
108

1.313
Rușii se sacrifică pentru război. Aleg să taie bugetul de la sănătate pentru a finanța masiv zona apărării
1.313

83
Rabinul-șef din Marea Britanie a condamnat atacul de la sinagoga din Manchester: Aceasta este ziua pe care am sperat că nu o vom vedea niciodată
83

1.384
Rivalitate pusă pe pauză - UE și Rusia se aliniază în jurul planului lui Donald Trump pentru Gaza: 'O cale de ieșire din conflictul devastator'
1.384

95
Alerta de la Munchen a fost ridicată - Aeroportul a fost redeschis
95

2.540
Ucraina în alertă: Rusia pregătește conectarea centralei Zaporojie la propria rețea
2.540

78
Apple cedează la presiunile administrației Trump - Aplicațiile de monitorizare ICE vor fi retrase
78
Comentează