Platforma de car-sharing Uber contribuie la creşterea poluării cu emisii de CO2 şi la cea cauzată de vehiculele diesel în oraşe europene precum Paris sau Londra, a avertizat joi o coaliţie de ONG-uri, care solicită companiei americane să-şi sprijine şoferii să se doteze cu vehicule mai puţin poluante, potrivit AFP.
Grupul american se situează pe primul loc în lista companiilor din sectorul vehiculelor de turism cu şoferi (VTC) în Londra, ''cu 3,5 milioane de utilizatori în 2018'' şi în Franţa, cu ''2,7 milioane de utilizatori în 2017'', potrivit unui comunicat unei alianţe de ONG-uri europene din care fac parte Respire, din Franţa, sau Transport & Environment, din Marea Britanie.
Compania ''şi servicii similare intensifică traficul şi cresc numărul de kilometri parcurşi în zonele urbane'', potrivit acestor ONG-uri. La Paris şi la Londra, ''numărul de kilometri efectuaţi de aceste maşini suplimentare produc circa 515 kilotone de emisii de CO2 anual'', adică echivalentul a ''250.000 de vehicule suplimentare aparţinând persoanelor fizice'', mai susţin aceştia.
Uber ''colaborează activ cu municipalităţi din Europa pentru a ameliora accesul la modalităţi de transport ecologice, sigure şi accesibile'', a răspuns un purtător de cuvânt al Uber pentru AFP.
Compania susţine că promovează călătoriile auto partajate sau modalităţi de transport ecologice precum biciclete electrice de închiriat. În acelaşi timp, precizează că achiziţionarea unor vehicule electrice rămâne momentan prea costisitoare pentru şoferi.
La emisiile de gaze cu efect de seră se adaugă poluarea cu particule fine, întrucât în Franţa, 90% dintre vehiculele înregistrate în sistemul VTC sunt diesel.
Agenţia Europeană de Mediu (AEE) estimează că poluarea atmosferică cu particule foarte fine (PM2,5), cu dioxid de azot (NO2, emis de motoarele diesel) şi cu ozon (O3) a fost în 2015 asociată cu 480.000 de decese premature în Uniunea Europeană.
Dacă Uber ''doreşte să se ridice la înălţimea valorilor pe care le afişează, trebuie să reducă la zero emisiile curselor sale până în 2025'', susţine Yoann Le Petit, specialist în domeniul mobilităţii la T&E, citat în comunicat.
''Compania trebuie să-şi ajute şoferii să înlocuiască vehiculele cu motoare termice cu unele electrice, cum s-a întâmplat deja la Londra'', solicită ONG-urile.
Uber, acuzată că poluează oraşele europene
Articole Similare

444
Scurgere de documente incendiară - Pravfond, instrumentul murdar al Kremlinului: avocați plătiți de Moscova, infiltrați în Ucraina
444

1.986
Scandalul 'Vânătoarea de oameni' de la Sarajevo ia amploare: Plângere penală împotriva președintelui Serbiei
1.986

2.649
Semnale radio neobișnuite pe orbită care pot da peste cap lumea: Sateliții secreți Starshield folosesc frecvențe interzise
2.649

3.966
”Planul SUA” pentru Ucraina, garanții de securitate fără precedent: Americanii ar putea răspunde atacurilor rusești
3.966

2.827
COVID-19 - Măsura care ar fi putut salva zeci de mii de oameni în Anglia: "De neiertat"
2.827

274
Viktor Orban cere Uniunii Europene să înceteze finanțarea 'mafiei de război' ucrainene
274

3.990
Verdict șocant în procesul deceniului: Superstarul care dădea bani către Barack Obama, condamnat la 14 ani de închisoare
3.990

142
Curtea Supremă italiană aprobă predarea suspectului ucrainean de la Nord Stream către Germania
142

296
Scutirea lui Donald Trump la petrolul rusesc îi oferă lui Viktor Orban o victorie în detrimentul Ungariei
296

4.352
VIDEO Zelenski explică detaliile planului de pace propus de americani: Urmează și o discuție directă cu Donald Trump
4.352

65
Slovacia ar putea da în judecată UE pentru planurile de a opri livrările de gaze rusești
65

2.288
Cutremur în Spania: Procurorul general a fost suspendat din funcție, după un scandal politic de proporții
2.288

4.353
VIDEO Rușii au lansat un atac devastator în zona celei mai mari centrale nucleare din Europa: Sunt mai mulți morți și răniți
4.353


















Comentează