Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ULTIMA ORĂ Toate firmele sunt vizate de anunțul Fiscului!

tineri angajati

Noul formular 088, pe care îl completează firmele pentru obținerea codului de TVA și care este cel mai reclamat la Comisia de tăiat hârtii, va conține 17 întrebări, în loc de 20, va elimina unele obligații referitoare la documente și nu va mai trebui depus de către companiile care își schimbă sediul, asociații sau administratorii, a declarat, într-un interviu acordat Profit.ro, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), Dragoș Doroș.

Formularul 088 a fost definitivat de ANAF și urmează să fie lansat în dezbatere cu mediul de afaceri. Noua variantă va reduce sarcina administrativă pentru firme, potrivit șefului ANAF, întrucât elimină unele dintre informațiile pe care le solicită în acest moment. Astfel, nu vor mai fi solicitate cazierul fiscal, apostila pentru diplome, declararea cu precizie a veniturilor asociaților sau administratorilor.

Cele mai CONTROVERSATE contracte încheiate de primarii Capitalei. Aici sunt banii dumneavoastră

“În primul rând, am simplificat formularul. Vom degreva foarte mult sarcina administrativă. Avea 20 de întrebări, va avea 17. Am renunțat la cazierul fiscal. Apoi, vor fi întrebări simplificate, respectiv cele care au creat cele mai mari probleme și aduceau o sarcină fiscală mare. Nu mai cerem apostilarea diplomelor. Le aduc așa cum sunt. Apoi, mai era o chestiune foarte complicată cu societățile pe care le-au avut și care aveau datorii la stat. Problema este că spun: sunt societăți pe care le-am avut cu mulți ani în urmă, nu le mai știm, nu mai avem arhivele. Nu mai trebuie decât să bifeze: am avut sau nu societăți în insolvență sau nu, iar noi le căutăm”, a declarat Doroș.

“O altă problemă mare era declararea veniturilor, de confidențialitate. În momentul acesta, am făcut tranșe de venit. Bifează una din tranșe și se menține confidențialitatea. Știm dacă au venituri și ne asigură confortul probității”, a adăugat acesta.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.