Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existența conflictului de interese de natură administrativă și indicii privind existența conflictului de interese de natură penală în cazul a 12 foști și actuali aleși locali, după cum urmează:
1. KIS JOSIF, primar al comunei Zagon, județul Covasna
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de primar, având un interes personal de naturã patrimonialã, a emis acte administrative (expuneri de motive asupra proiectelor de hotãrâre privind concesionarea unor trupuri de pãșune, aflate în domeniul privat al comunei, ce stau la baza Hotãrârilor Consiliului local, în temeiul cãrora a fost încheiat un contract de concesiune între Comuna Zagon și Asociația Gospodarilor din Zagon) și a încheiat acte juridice (contracte încheiate între Primãria comunei și Asociația Gospodarilor din Zagon, asociație în cadrul cãreia deține calitatea de membru).
Adrian Năstase, despre legea care îi interzice lui Dragnea să fie premier
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.
2. TOADER MARIAN, primar al comunei Zãbrani, județul Arad
CONFLICT DE INTERESE PENAL
În calitate de primar, a promovat un proiect de Hotãrâre prin care a propus aprobarea unificãrii unei suprafețe de teren aparținând proprietãții private a comunei și o proprietate privatã a S.C. Oil Distribution S.R.L., societate la care acesta deține calitatea de asociat unic. Ulterior adoptãrii Hotãrârii Consiliului local, între comuna Zãbrani și S.C. Oil Distribution S.R.L., a fost încheiat Actul de alipire.
Astfel, existã indicii cu privire la posibila sãvârºirea infracþiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul penal.
3. FARA PETRU, primar al comunei Tîrnova, județul Caraș-Severin
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 iunie 2012 – 31 octombrie 2013, întrucât, concomitent cu deținerea funcției de primar, a desfãșurat activitate remuneratã de agent de asigurãri pentru Omniasig Vienna Insurance Group S.A., încãlcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. k), din Secțiunea a 4-a, din Legea nr. 161/2003.
4. DINU ILIE, fost primar al orașului Titu, județul Dâmbovița
Geoană, mesaj ÎNFIORĂTOR după atentate: 'România este aproape de un conflict tot mai SÂNGEROS'
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de primar, a semnat facturi și ordine de platã în bazã cãrora s-au efectuat plãți în valoare de 179.766,89 Lei cãtre S.C. Died S.R.L. și S.C. Eledanis Com S.R.L. (societãți în cadrul cãrora soția sa deține calitatea de asociat și funcția de administrator).
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70, art. 71 ºi art. 76 din Legea nr. 161/2003.
5. BIRIN ION, actual consilier local și fost primar al comunei Vîlcele, județul Olt
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de primar, a semnat un Acord de parteneriat și o Convenție, producând un folos patrimonial pentru sine în cuantum de 108.732 Lei, respectiv un folos patrimonial pentru nora sa în cuantum de 11.055 Lei.
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 și art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/20004.
6. ȘTEFAN CONSTANTIN, fost viceprimar al comunei Ion Neculce, județul Iași
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Ion Neculce, județul Iași, acesta a votat în favoarea adoptãrii Hotãrârii privind alegerea viceprimarului comunei, potrivit cãreia persoana evaluatã a fost ales în funcția de viceprimar al comunei menționate.
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și art. 75 și 77 din Legea nr. 393/2004.
7. TROFIN CONSTANTIN ROMEO, actual consilier local și fost viceprimar al Comunei Români, județul Neamț
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, a participat la deliberarea și adoptarea (votând „pentru”) Hotãrârii privind aprobarea închirierii pãșuni (islazul comunal), în temeiul cãreia s-a încheiat Contractul de închiriere între Primãria Români și persoana evaluatã, deși avea un interes personal în problema supusã dezbaterilor consiliului local.
De asemenea, pentru suprafața ce i-a fost datã spre închiriere, conform contractului de închiriere sus-menționat, și animalele deținute (împreunã cu alte 2,49 ha teren), persoana evaluatã a încasat subvenții de la Agenția de Plãți și Intervenție pentru Agriculturã Neamț.
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 70, art. 71 și art. 77 din Legea 161/2003, art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și art. 75, lit. a) și 77 din Legea nr. 393/2004.
8. DANDU IONEL, fost viceprimar și fost consilier local al comunei Darova, județul Timiș
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de viceprimar, a luat parte la deliberarea și adoptarea Hotãrârii Consiliului local privind darea în administrare Asociației „Darozoo” a Crescãtorilor de Animale din comuna Darova a unei suprafețe din pãșunea comunalã, având un interes personal patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local.
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 și art. 75, lit. a) și 77 din Legea nr. 393/2004.
9. FLOREA IOAN, consilier local în cadrul Consiliului local al Comunei Sâmbãta de Sus, județul Brașov
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate întrucât, S.C. Floris Blend S.R.L. (societate comercialã în cadrul cãreia fiul acestuia a deținut și deține calitatea de asociat și funcția de administrator) a încheiat un contract de furnizare produse (livrare de combustibil și ulei) cu comuna Sâmbãta de Sus, încãlcând astfel dispozițiile art. 90, alin. (1) și (2) din Legea nr. 161/2003.
10. PITIC ION RADU, fost consilier local al orașului Dragomirești, județul Maramureș
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În exercitarea mandatului de consilier local, având un interes personal (constând în prelungirea Contractului de concesiune încheiat între Primãrie și cabinetul medical individual al soției sale, prin care sã fie menținutã redevența minimã), a participat la deliberarea Hotãrârii Consiliului Local privind aprobarea actului adițional la contractul de concesiune menționat anterior (fiiind astfel menținutã redevența minimã), având posibilitatea sã anticipeze cã o decizie prin care s-ar aproba adopta încheierea unui astfel de act adițional ar putea prezenta un avantaj pentru sine și soția sa (în calitate de titular al Cabinetului Medical Individual).
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, art. 70 și art. 77 din Legea 161/2003 și art. 75 și 77 din Legea nr. 393/2004.
11. DUMITRU FLORIN, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Mogoșani, județul Dâmbovița
INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate întrucât, în perioada 25 noiembrie 2014 – 21 iunie 2016, a deținut simultan funcția de consilier local și calitatea de administrator în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Mogoșani, încãlcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
12. STÎNGACIU AUREL, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Banca, județul Vaslui
CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, a participat la luarea deciziei și aprobãrii Hotãrârii Consiliului Local privind închirierea prin licitație publicã a pãșunilor comunale aparținând domeniului public și privat al comunei Banca, pentru pãșunatul bovinelor și ovinelor, și a încheiat ulterior Contractul Cadru de închiriere pentru suprafețele de pajiști aflate în domeniul public sau privat al comunelor, orașelor, respectiv al municipiilor.
Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, art. 70 din Legea 161/2003 și art. 75, lit. a) și 77 din Legea nr. 393/2004.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. KIS JOSIF, DUMITRU FLORIN și STÎNGACIU AUREL nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.
Comentează