Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar şi cu Bulgaria, se precizează într-un comunicat remis joi de asociaţia patronală, conform agerpres.
Potrivit sursei citate, la punctele de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria se înregistrează, constant, timpi de aşteptare foarte mari pentru şoferii profesionişti, fapt care afectează şi perturbă serios operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.
Reprezentanţii UNTRR susţin că, în anumite zile ale săptămânii, în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borş, Petea sunt 14 km de cozi şi timpi de aşteptare de 12 ore şi mai mult, ca urmare a implementării unei noi aplicaţii la controlul de frontieră de către autorităţile de frontieră maghiare şi a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieşire din ţară.
Astfel, UNTRR consideră că, prin apartenenţa României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spaţiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungaţi de aşteptare la punctele de trecere a frontierei.
Totodată, reprezentanţii asociaţiei patronale doresc să tragă un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părţii ungare, "care nu fac decât să coboare România pe lista opţiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria" şi unde volumul investiţiilor străine directe anual a fost şi este de două până la patru ori mai mare decât în România.
În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiţii străine directe, în timp ce România, o ţară de două ori mai mare şi cu populaţie dublă, a reuşit să atragă 54,4 miliarde de euro investiţii străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulţi bani per capital în aceeaşi perioadă.
"Statele membre colaborează, dar trebuie reţinut că se află într-o permanentă competiţie pentru atragerea investitorilor şi dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o naţională sportivă într-o competiţie europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc", atrag atenţia transportatorii.
Astfel, UNTRR solicită autorităţilor române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spaţiul Schengen, "pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă".
Uniunea Naţională a Transportatorilor solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri
Articole Similare

37
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
37

1.508
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.508

3.607
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.607

2.785
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.785

1.360
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.360

38
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
38

156
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
156

45
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
45

45
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
45

101
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
101

2.563
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.563

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

29
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
29


















Comentează