Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri, în special la frontierele României cu Ungaria, dar şi cu Bulgaria, se precizează într-un comunicat remis joi de asociaţia patronală, conform agerpres.
Potrivit sursei citate, la punctele de trecere a frontierei dintre România şi Ungaria se înregistrează, constant, timpi de aşteptare foarte mari pentru şoferii profesionişti, fapt care afectează şi perturbă serios operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.
Reprezentanţii UNTRR susţin că, în anumite zile ale săptămânii, în punctele de trecere a frontierei Nădlac, Borş, Petea sunt 14 km de cozi şi timpi de aşteptare de 12 ore şi mai mult, ca urmare a implementării unei noi aplicaţii la controlul de frontieră de către autorităţile de frontieră maghiare şi a numărului mare de mijloace de transport prezente în punct, în mod special pe sensul de ieşire din ţară.
Astfel, UNTRR consideră că, prin apartenenţa României la Uniunea Europeană, controalele de la frontierele interne ar trebui limitate la minim, în pofida faptului că încă nu suntem parte a spaţiului Schengen. În felul acesta s-ar evita timpii îndelungaţi de aşteptare la punctele de trecere a frontierei.
Totodată, reprezentanţii asociaţiei patronale doresc să tragă un semnal de alarmă referitor la practicile de control ale părţii ungare, "care nu fac decât să coboare România pe lista opţiunilor investitorilor străini, care oricum preferă Ungaria" şi unde volumul investiţiilor străine directe anual a fost şi este de două până la patru ori mai mare decât în România.
În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiţii străine directe, în timp ce România, o ţară de două ori mai mare şi cu populaţie dublă, a reuşit să atragă 54,4 miliarde de euro investiţii străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras 6 ori mai mulţi bani per capital în aceeaşi perioadă.
"Statele membre colaborează, dar trebuie reţinut că se află într-o permanentă competiţie pentru atragerea investitorilor şi dezvoltarea proprie. Simplu fapt că România a fost primită la masa UE nu înseamnă că va primi ceva degeaba. Statele membre UE sunt precum o naţională sportivă într-o competiţie europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc", atrag atenţia transportatorii.
Astfel, UNTRR solicită autorităţilor române să realizeze demersuri pentru aderarea cât mai rapidă a României la spaţiul Schengen, "pentru a nu mai penaliza economia României prin aceste blocaje care au devenit o regulă".
Uniunea Naţională a Transportatorilor solicită măsuri urgente pentru reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele comerciale de transport mărfuri
Articole Similare

470
'Unii vă vor spune că e dezastru! Nu este!'. Adrian Câciu (PSD) explică situația economică a României după primele 8 luni - avertismentul lansat
470

2.506
VIDEO Un drum uriaș prinde contur în România: decizia oficială luată azi pentru un proiect istoric
2.506

3.589
ŞOCANT. Slovenii au reuşit să preia ostil Fondul Proprietatea
3.589

938
Aurul nu dă semne de oboseală și urcă spre culmi istorice. Investitorii spun că nu se oprește aici
938

4.652
Se pune frână proiectului de suflet al lui Bolojan: Șoseaua de mare viteză care leagă România de Europa, blocată la centru
4.652

1.686
VIDEO Ilie Bolojan promite scăderea facturilor la energie din 2026: 'Facturile ar trebui să scadă, pentru că vor intra în funcțiune noi modalități de stocare a energiei'
1.686

68
AMEPIP anunţă reluarea procedurii de selecţie pentru membrii Consiliului de Admnistrație ai Iprochim SA
68

63
Parteneriat de un miliard de dolari între Arabia Saudită şi Trump Organization: Ce presupune 'Trump Plaza Jeddah'
63

4.274
Cutremur pe piața asigurărilor: ASF interzice un gigant lider regional să vândă polițe
4.274

1.407
Articol în presa străină: Între Franța și Grecia: România, lider la deficit în Uniunea Europeană. Cât e economie și cât e politică?
1.407

895
Ministrul Finanţelor, după publicarea recrificării bugetare: 'Ne asigurăm că statul îşi poate îndeplini toate obligaţiile'
895

130
Moment istoric pentru Hunedoara: BERD finanțează cu 14 milioane de euro cel mai mare proiect de apă și canalizare din județ
130

74
România își consolidează parteneriatul energetic cu Japonia. Cristian Bușoi: 'Putem atrage investiții în regenerabile și hidrogen'
74
Comentează