Vicepremierul Raluca Turcan a spus că raportul PISA în cazul României confirmă măsurile luate „după ureche” și faptul că în ultimii cinci ani România a avut 10 miniștri ai Educației. Aceasta face apel la politicieni să ia în considerare platforma președintelui Klaus Iohannis, „România educată”, conform Mediafax.
Citește și: Liviu Dragnea, în CĂRȚI pentru a fi eliberat mai devreme: Codul Penal e în favoarea fostului lider PSD
„Rezultatele pun un diagnostic îngrijorător și confirmă un lucru pe care l-am tot repetat în ultima perioadă: măsurile hei-rup-iste, după ureche, pe fond emoțional, de multe ori prin lupa electorală, au afectat la temelie sistemul de educație românesc. Practic, rezultatele acestea sunt consecința a 10 miniștri în cinci ani de zile, a 64 de ordonanțe de urgență pe o singură Lege a Educației, plus alte inițiative legislativă făcute pur și simplu în Parlament. Eu cred că reprezintă și un semnal de alarmă și un imbold pentru toți actorii politici să pună într-adevăr educația ca prioritate națională”, a spus, miercuri, într-o conferință de presă, Raluca Turcan.
Aceasta le-a transmis colegilor săi din Guvern, dar și parlamentarilor că ar trebui să ia în considerare „în mod serios” platforma președintelui Klaus Iohannis, „România educată”.
„Prin toți actorii politici am avut în vedere, evident, Guvernul României, dar și parlamentari ai României, care ar trebui să ia în considerare faptul că în momentul de față avem o platformă extraordinară de expertiză prin proiectul și că pe acest proiect al României educate avem șansa să construim educația românească. Fac un apel către USR și către alți parlamentari responsabili din Parlamentul României să privească spre cu rațiune și să pună acest proiect în centrul preocupărilor pentru măsurile pe care trebuie să le luăm în domeniul educației”, a mai spus Turcan.
59% dintre elevii români pot înțelege un text de mărime medie și doar 1% au rezultate foarte bune la citire sau la științe. Aproape la fel arată procentele la matematică, dar aici 3% fac performanță, potrivit raportului PISA, care clasează România aproape de Emiratele Arabe, Bulgaria sau Moldova.
În urma acestor rezultate, se apreciază că gradul de analfabetism funcțional este mare: 44% dintre elevi nu înțeleg ce citesc.
România ocupă în clasamentul PISA locul 47 din 79 de țări.