Pîrvulescu susține că este cea mai comică și mai simplistă campanie din 1990 încoace, iar mesajele alese de partide sunt absolut devastatoare.
”Am văzut toate campaniile din 1990 încoace, iar din 2000 monitorizez campanii. Vreau să vă spun că este cea mai simplistă și comică campanie din câte au existat. Este comică pentru că personajele politice interpretează roluri comice. Consultanții electorali i-au redus la politicieni la rolul de Cațavencii Farfuridi și asta vedem în fiecare zi. Campania, chiar și aceasta pentru europarlamentare, se desfășoară între un președinte și un candidat la alegerile prezidențiale, nicio temă europeană nu este luată în discuție. Mai mult decât atât, așa zisele teme europene sunt toate teme naționale, iar sloganurile sunt de un naționalism incredibil. Este o campanie care nu poate să incite alegătorul la alegeri și dacă mă întrebați nu cred că partidele vor să aducă oamenii la vot. Fiecare încearcă să își controleze electoratul fidel, toată lumea mizează pe administrația locală, pe primari, iar bătălia este una fără miză.
Cristian Pîrvulescu identifică o mare problemă de abordare a politicienilor români. El susține că în Parlamentul European nu este reprezentată România, ci românii, care au cereri specifice. România este reprezentată în Consiliul European de oficial ai statului român, dar în PE sunt reprezentați românii în toată diversitatea lor.
”Pentru că vreme de câțiva ani, Europa a fost prezentată ca un inamic. Europa îl sprijină pe Băsescu, Europa este dușmanul României, deși Europa înseamnă România și atunci, după câteva focus-grupuri, făcute în pre-campanie a rezultat că temele care ar putea să asambleze electoratul, în special în zona PSD, sunt teme naționale, de unde și sloganul acesta, care pentru mine este absolut devastator, acela al apărării în Europa. Îi apărăm pe români de cine în Europa?”, a mai spus Pîrvulescu, întrebat despre sloganurile de campanie.