Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Gabriela Firea vrea să reia un MEGA PROIECT uitat: 'Bucureşti-Port la Dunăre'

Gabriela Firea

Primarul General, Gabriela Firea, s-a intalnit la sediul Municipalitatii cu specialisti in domeniul serviciilor de consultanta in infrastructura, pentru a discuta despre posibilitatea reluarii lucrarilor la Proiectul "Bucuresti - Port la Dunare". La sedinta au fost prezenti reprezentantii IPTANA(fostul Institut de Proiectari pentru Transporturi Auto, Navale si Aeriene) autorii proiectului realizat inainte de 1990 cat si ai Studiului de Fezabilitate realizat in 2012-2013, in prezent una dintre cele mai importante companii de pe piata serviciilor de consultanta in infrastructura dar si specialisti din cadrul Primariei Capitalei in acest domeniu.

”Imi doresc ca in urma acestei intalniri sa tragem o concluzie in ceea ce priveste utilitatea, functionalitatea si avantajele acestui proiect, dar si sa stabilim pasii pe care ii avem de urmat pentru continuarea si finalizarea acestei investitii. Vreau sa continuam acest proiect, sa preluam responsabilitatea realizarii lucrarilor in Bucuresti, iar investitia sa devina o prioritate pentru Capitala. Dupa discutiile pe care le vom avea cu reprezentantii unitatilor teritorial-administrative responsabile, si dupa intocmirea documentiei necesare, vom putea demara procedurile pentru obtinerea cofinantarii proiectului din fonduri UE. Avem déjà sprijinul Comisarului European, Corina Cretu pentru realizarea acestui proiect important”, a explicat Primarul Capitalei, Gabriela Firea.

Citeşte şi: Cod galben de inundaţii: Şase judeţe sunt în PERICOL

In cadrul sedintei s-a stabilit ca pentru a putea demara procedurile de accesare a fondurilor europene este necesara actualizarea studiului de fezabilitate. De asemenea, pentru a putea relua constructia acestui proiect este necesara implicarea autoritatilor locale care ar putea beneficia de avantajele acestei investitii: Judetele Giurgiu, Ilfov si Calarasi, dar si autoritatile centrale cu responsabilitati in acest sens: Ministerul Transporturilor, Ministerul Energiei sau Ministerul Dezvoltarii.

La randul sau, Directorul IPTANA, Cornel Martincu a explicat ca investitia a fost realizata pana in anii 1990 in procent de aproximativ 70 la suta. Din cauza stagnarii si abandonarii acestor lucrari, in prezent lucrarile s-au degradat sau au fost distruse in buna masura, stadiul actual de realizare in prezernt fiind in procent de 50 la suta. Mai mult, se estimeaza ca investitia deja realizata pana in 1990 este de aproximativ 1 miliard de euro. Potrivit studiului de fezabilitate realizat in anul 2013, si care necesita a fi actualizat, oportunitatea si beneficiile acestui proiect sunt in mod clar conturate. Prin conectarea Bucurestiului cu Fluviul Dunarea se obtine o cale navigabila cu o capacitate de transport semnificativa, iar racordarea Capitalei la principala artera de navigatie transeuropeana permite legatura directa a Bucurestiului cu Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena, Frankfurt, Duisburg, Rotterdam etc. Ceea ce va face posibil transportul de marfuri pe apa, apreciat ca cel mai economic si nepoluant precum si includerea Bucurestiului pe lista porturilor in care pot acosta navele de pasageri. Dezvoltarea turismului pe Dunare trebuie sa devina o prioritate atat pentru Bucuresti cat si pentru Romania in general.

Citeşte şi: Adrian Năstase trimite DNA-ul la uşa unuia dintre duşmanii săi: 'Vă vine să credeţi'

Un argument in plus pentru finalizarea acestui proiect este proximitatea cu zona in care se dezvolta proiectul Eli NP la Magurele, cea mai avansata infrastructura de cercetare din lume, zona de Sud a Capitalei urmand sa devina un Hub de transport intermodal. S-a convenit ca in perioda imediat urmatoare vor avea loc intanliri cu actorii implicati si anume Consiliile Judetene Giurgiu, Calarasi si Ilfov, Administratia Canalelor Navigabile, Ministerul‎ Transporturilor si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice pentru a stabili rolul si implicarea fiecaruia in acest proiect si etapizarea actiunilor fiecaruia. Primarul General Gabriela Firea a declarat ca Municipiul Bucuresti are capacitatea de a coordona un proiect de mare anvergura ca acesta, cu beneficii atat pentru bucuresteni cat si pentru intreaga zona de Sud a Romaniei.

 

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.