Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Acţiunile Air France-KLM au scăzut puternic în urma achiziţiei de către guvernul olandez a unei participaţii de 14% la companie

avion air france

Acţiunile Air France-KLM au scăzut puternic miercuri, în urma achiziţiei de către guvernul olandez a unei participaţii de 14% la companie, pentru a contracara influenţa franceză, o măsură surprinzătoare care scoate în evidenţă tensiunile legate de direcţia strategică a operatorului aerian, transmite Reuters, potrivit news.ro.

Titlurile Air France-KLM au încheiat tranzacţiile de miercuri în scădere cu 11,7%, iar analiştii consideră că tensiunile riscă să aibă un efect negativ asupra companiei şi investitorilor săi.

“Air France-KLM riscă să devină o minge de fotbal între cele două guverne”, potrivit unei note a analiştilor firmei Liberum.

Ministrul olandez de Finanţe, Wopke Hoekstra, a anunţat marţi seara târziu achiziţia unei participaţii iniţiale de 12,7% la Air France-KLM, pentru 680 de milioane de euro. Până la încheierea tranzacţiilor bursiere de miercuri, guvernul olandez şi-a mărit participaţia la companie la 14%, la un cost total de 744 de milioane de euro. Participaţia este apropiată de deţinerea de 14,3% a guvernului Franţei.

Achiziţia a survenit după confruntări care au avut loc în ultimele săptămâni între guvernul olandez şi board-ul companiei controlat de reprezentanţii Franţei, legate de influenţa scăzută a Olandei.

Citește și: Volkswagen a extins un parteneriat cu Microsoft printr-un acord de cooperare în domeniul cloud computing

Franţa a reacţionat cu nemulţumire la ceea ce ministrul francez de Finanţe, Le Maire, a descris drept o intervenţie ”de neînţeles” a Olandei.

Le Maire se va întâlni în această săptămână cu Hoekstra pentru a discuta despre acest blocaj, potrivit unor oficiali.

Deşi Air France şi KLM au fuzionat în 2004, subsidiara KLM a păstrat întotdeauna o structură corporativă independentă în cadrul grupului.

Cu sprijinul ferm al guvernului de la Haga, filiala KLM s-a opus încercării noului director general al grupului Air France-KLM, canadianul Ben Smith, de a integra mai mult companiile.

Air France-KLM a anunţat miercuri că vrea să se asigure că venirea neaşteptată a guvernului olandez ca acţionar major ”nu va avea un impact negativ asupra noii dinamici de muncă în cadrul grupului”.

”Interferenţa guvernelor este nedorită şi probabil contrară intereselor investitorilor”, consideră analiştii firmei Liberum.

Delta Airlines şi China Eastern Airlines deţin fiecare participaţii de câte 8,8% la Air France-KLM.

Directorul general Smith a mers în Olanda pentru o întâlnire inconfortabilă cu ministrul de Finanţe Hoekstra, înaintea unei întâlniri a board-ului Air France, de pe 19 februarie.

Surse apropiate KLM au spus că atitudinea lui Smith faţă de îngrijorările guvernului olandez legate de aeroportul Schiphol din Amsterdam a dus probabil la achiziţia participaţiei la companie.

Hoekstra a spus marţi seara că preluarea participaţiei este ”un pas esenţial pentru protejarea intereselor olandeze”.

”Achiziţia participaţiei asigură că avem un loc la masă”, a spus acesta.

Air France a raportat în această lună un profit operaţional de 266 de milioane de euro, comparativ cu 1,07 miliarde de euro în cazul filialei KLM.

Grupul are o profitabilitate mai scăzută decât Lufthansa şi British Airways, din cauza acordurilor restrictive cu sindicatele franceze şi a grecelor care anul trecut au redus profitul cu 335 de milioane de euro şi au dus la schimbarea directorului general.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.