Acţiunile Michelin, cel mai mare producător de anvelope din Europa, au crescut marţi după anunţarea unor rezultate peste aşteptări în 2018, transmite Reuters, potrivit agerpres.ro.
Citește și: Vești bune! Femeile nu vor mai plăti impozit- Care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească
De asemenea, grupul francez a dat asigurări că profitul operaţional va creşte şi în acest an, în pofida condiţiilor dificile de pe principalele sale pieţe şi a tensiunilor comerciale pe plan global.
Acţiunile Michelin au urcat marţi cu 7,5%, fiind cea mai bună performanţă în cadrul indicelui principal CAC-40 al Bursei de la Paris.
Vânzările masive de anvelope speciale pentru sectorul minier şi agricol au dus la o creştere de 0,3% a veniturilor grupului în 2018, la 22,03 miliarde de euro (24,9 miliarde de dolari), în pofida declinului livrărilor de anvelope pentru maşini şi camioane.
Vânzările către producătorii auto vor scădea şi mai mult în 2019, a avertizat Michelin, dar declinul va fi compensat de o "creştere modestă a cererii pentru înlocuirea anvelopelor.
"Într-un mediu economic dificil, Michelin şi-a demonstrat capacitatea de a-şi majora profitul operaţional", a afirmat actualul director general Jean-Dominique Senard. Acesta a fost desemnat luna trecută pentru a ocupa funcţia de preşedinte al producătorului auto francez Renault.
În 2018, profitul operaţional recurent a urcat cu 1,2%, la 2,78 miliarde de euro, în timp ce analiştii se aşteptau la un profit operaţional de 2,68 miliarde de euro la venituri de 21,74 miliarde de euro.
Profitul net a scăzut cu 1,3% anul trecut, la 1,67 miliarde de euro.
Până în 2020, Michelin vrea să-şi majoreze capacitatea combinată de producţie anuală la cele trei noi fabrici din China, Brazilia şi India la 400.000 de tone, de la 134.000 tone în 2015, ca parte a strategiei de a genera flux de numerar de un miliard de euro.
Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproape 3.000 de angajaţi, trei uzine - două la Zalău şi una la Floreşti - şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.
Comentează