Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ANAF-ul, acuzat de interese străine! Transportatorii susțin că sunt scoși din joc: 'Deciziile de impunere sunt în cuantum cel puțin egal cu cifra de afaceri'

transibo.ro
TIR

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului clarificarea urgentã a situației impozitãrii diurnei. În caz contrar industria de transport rutier va fi condamnatã la un faliment imediat, spun transportatorii, informeză Mediafax.

Uniunea Naționalã a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicitã Guvernului clarificarea urgentã a situației impozitãrii diurnei plãtite șoferilor profesioniști români care opereazã transport rutier internațional, având în vedere incertitudinea majorã creatã în sectorul transporturilor rutiere de controalele recente ANAF.

Inspecțiile au vizat reîncadrarea diurnei ca venit salarial și plata impozitelor și contribuțiilor aferente retroactiv pe 5 ani, susțin transportatorii.

„Aceastã interpretare retroactivã a legislației aplicabile de cãtre organismele de control din România afecteazã grav supraviețuirea sectorului românesc de transport rutier internațional, amenințând sã conducã la falimentul imediat al firmelor de transport, în condițiile în care sunt situații în care deciziile de impunere sunt în cuantum cel puțin egal cu cifra de afaceri anualã a companiei. UNTRR atenționeazã cã orice creștere unilateralã a costurilor în domeniul transporturilor rutiere de cãtre România în urma acestei noi abordãri/interpretãri a ANAF, amenințã cu extincția acest sector important al economiei românești.

Operatorii de transport rutier mai spun că sunt puși într-o situație disperatã, și că protestele sunt inevitabile.

Protest la Arad

Centura municipiului Arad a fost blocată, vineri după-amiază, în urma protestului transportatorilor, peste 300 de camioane fiind prezente la acţiune, informează Agerpres. În jurul orei 14,00, şoferii care au aderat la protest s-au adunat în trei puncte de la marginea municipiului, de unde au pornit în marş cu viteză redusă pe centură. Coloana a ajuns la peste 300 de camioane, iar din această cauză s-au format ambuteiaje. La un moment dat, pe ambele sensuri de circulaţie ale centurii erau camioane, fiind blocat complet traficul în puncte cheie, cum sunt intersecţii din cartierul Gai sau pasajul peste calea ferată din zona CET. Centura, pe care oricum se circulă greu ziua, a fost ocupată de la un capăt la altul de vehicule, ceea ce a provocat îngreunarea circulaţiei şi pe arterele de legătură cu oraşul. Acţiunea şoferilor s-a încheiat în jurul orei 17,00, astfel că timp trei ore centura a fost aproape impracticabilă.

Participanţii la marş sunt şoferi ai firmelor de transport afiliate la APTE 2002 Arad (Asociaţia Patronală a Transportatorilor Europa 2002). Organizaţia, cu sediul în Arad, este cea mai mare structură reprezentativă a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, având aproximativ 850 de firme de transport membre, cu peste 7.000 de camioane.

Sume luate retroactiv

"Sumele pe care ANAF vrea să le ia de la firmele de transport, retroactiv pe cinci ani, sunt colosale. Este vorba de 400.000 - 500.000 de euro în cazul unor firme mici, cu zece şoferi, ceea ce ar conduce la faliment. Acesta este principalul motiv al protestului. Ştim că s-a produs deranj în trafic, iar pentru asta ne cerem scuze celorlalţi şoferi şi arădenilor, dar trebuie să ne rezolvăm şi noi problemele", a declarat Dorin Pop, reprezentant APTE 2002.

Transportatorii de marfă din mai multe judeţe au anunţat că protestează circulând cu viteză redusă pe cele mai importante artere rutiere, ei fiind nemulţumiţi de ceea ce numesc "hărţuirea" din partea autorităţilor fiscale. "După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale. Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite", se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.

Îngrijorări suplimentare

Transportatorii de marfă sunt preocupaţi şi de intenţia actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce vinieta pe kilometru, după principiul "poluatorul plăteşte", promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar care nu a fost pusă în practică de nicio ţară europeană, ca urmare a taxelor de drum care ar creşte exponenţial pentru transportatorii de mărfuri. Potrivit transportatorilor, aceste creşteri s-ar reflecta în preţurile produselor la raft.

Răspunsul ANAF

Război TOTAL între ANAF și transportatori: Agenția Națională de Administrare Fiscală se apără și spune că acționează în interesul legii .

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.