Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Aproximativ 10% din firmele prezente în sistemul FGO au emis e-Factura

odimm.md
e-factura

Aproximativ 10% din firmele prezente în sistemul FGO au emis e-Factura, deşi peste 50% dintre autorităţile din România au fost facturate prin platformă, iar din totalul de e-Facturi doar 25% au fost emise aparent corect (cu codurile NC sau CPV mapate în vederea raportării).

Conform trendului actual, procentul estimat nu va depăşi 35% până la final de an, potrivit platformei dedicate digitalizării afacerilor mici şi mijlocii, potrivit Agerpres.

"În ultimele 4 luni de la introducerea obligatorie a e-Factura, peste 50% dintre autorităţile din România (adică peste 7.000 de entităţi fiscale) au primit o astfel de factură emisă prin FGO, platformă ce cuprinde module dedicate pentru a susţine digitalizarea afacerilor mici şi mijlocii, dar şi diverse automatizări şi integrări cu serviciile bancare pentru facilitarea comunicării cu contabilitatea externalizată. Însă, doar puţin peste 10% din totalul firmelor înregistrate în FGO au emis şi o e-Factura", potrivit unui comunicat al FGO.

Cele mai multe companii care au facturat în platformă e-Factura sunt din Bucureşti, unde s-au înregistrat de 4 ori mai multe facturi decât următorul clasat, Constanţa. Clasamentul este completat de Cluj, Prahova, Bihor şi Sibiu, într-un top al primelor 6 care totalizează aproape 50% din e-Facturile emise în FGO. La polul opus, cele mai puţine e-Factura sunt în judeţul Brăila, pe ultimul loc, urmat de Gorj, Dâmboviţa, Sălaj, Teleorman, împreună totalizând 2% din e-Facturi.

În luna iulie, prima când e-Factura a devenit obligatorie pentru toate companiile care au relaţii cu entităţi de stat, respectiv toate cele care comercializează unul dintre cele 900 de produse cu risc fiscal ridicat, 5% dintre firmele prezente în FGO au facturat astfel, procent abia dublat până în prezent, la puţin peste 10%.

"Deşi au generat aproape jumătate din efortul de asistenţă la utilizare, în luna iulie, prima de e-Factura, mai puţin de 5% din companiile înregistrate până în prezent în FGO şi-au conectat contul la SPV-ANAF, doar 6% au facturat autorităţi şi mai puţin de 4% din totalul facturilor din FGO au fost de acest tip. Efortul a fost mare la început, companiile şi-au dat interesul şi practic doar cei care s-au conformat iniţial au continuat să factureze astfel. Explicaţia gradului mic de conformare poate fi şi pentru că nu există repercursiuni, penalizări în cazul în care aceste firme nu facturează prin e-Factura", spune Valeriu Filip, co-fondator FGO.

Tichetele de asistenţă deschise serviciilor de suport FGO, mai ales în iulie-august odată cu introducerea obligativităţii, arată un interes crescut al firmelor pentru alinierea la legislaţia e-Factura. Peste 20% din totalul solicitărilor trimise departamentului de suport au avut legătură cu e-Factura, conectarea contului SPV în FGO, la fel şi 40% dintre apelurile telefonice au fost în acelaşi sens.

În luna iulie, peste 80% dintre solicitări au fost doar despre e-Factura şi ANAF.

"Noi am susţinut cu bună credinţă tot efortul de ghidare al utilizatorilor reuşind să soluţionăm peste 5.000 de solicitări scrise şi peste 6.000 de apeluri doar în prima lună. Pentru că era ceva neştiut, necomunicat suficient de către autorităţi şi tot efortul de configurare şi întrebări tehnice, a căzut pe furnizorii de servicii similare. Restul statisticilor de utilizare scot în evidenţă mai degrabă o pierdere a interesului şi o lipsă de verificare a autorităţilor", a explicat Valeriu Filip.

Din totalul de e-Facturi emise în cele aproape patru luni de zile, doar 25% au fost emise aparent corect (cu codurile NC sau CPV mapate în vederea raportării), procent care, estimat pe trendul actual, nu va depăşi 35% până la final de an.

"Deşi la momentul introducerii obligativităţii e-Factura, în rândul antreprenorilor, încă erau neclare contextele de utilizare şi cum se completează sau cum se asociază categoriile produselor cu risc sau codurile CPV pentru cazul facturării către autorităţi, acum lucrurile sunt într-o relativă stabilitate şi soluţii de automatizare există, însă, cu toate acestea, în platforma FGO constatăm o plafonare a interesului care se traduce tot într-un grad mic de conformare voluntară a contribuabililor", a adăugat Filip.

Platforma FGO a fost lansată de i-Tom Solutions la 1 ianuarie 2017, fiind dezvoltată în parteneriat cu SAGA Software, cel mai utilizat program de contabilitate din România, cu scopul eficientizării şi automatizării comunicării între antreprenor şi contabil.

La începutul lunii octombrie 2022, cel mai mare furnizor mondial de servicii de infrastructură, AWS, a publicat un studiu de caz despre infrastructura şi procedurile cunoscutei platforme, în care scoate în evidenţă arhitectura, performanţele dar, foarte interesant, şi procedurile urmate pentru securitatea datelor stocate şi gestionate de către FGO.ro.

În prezent, peste 83.000 de companii mici şi mijlocii folosesc FGO pentru diverse domenii de activitate, platforma punând accent pe integrări cu serviciile bancare, contabilitate, platforme de comerţ electronic, tratând inclusiv aspecte de interpretare financiară a datelor afacerii din balanţe sau asigurând accesul firmelor la servicii de factoring şi scontare prin furnizori acreditaţi.

Pachetul FGO pentru emiterea rapidă de facturi şi înregistrarea automată în contabilitate este oferit gratuit fără limită de utilizare în timp sau număr de facturi, iar abonamentele plătite care includ accesul la SPV şi alte soluţii de gestionare a afacerii pornesc de la 100 lei/an.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.