Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

ASPA, o afacere de familie. Cum sifona fostul director banii publici către firmele prietene

PressOne
Andrei Mina Drăghici

Andrei Mina Drăghici, fostul director ASPA, demisionat recent din funcție,  direcționa contractele de achiziții publice către anumite firme care nu îndeplineau cerințele din caietele de sarcini. În plus, a angajat ca director economic în instituție un prieten din copilărie, alături de care este urmărit penal pentru suspiciune de fals și furt pentru depunerea și sustragerea unei diplome de studii superioare.

Ca o afacere de familie. Așa a funcționat ani de zile Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor. În 2018, în fruntea ASPA era numit la ordinul coaliției PSD-ALDE, Andrei Mina Drăghici, care a plecat recent din funcție după ce Curtea de Conturi și Corpul de Control al Primarului Capitalei au scos la iveală matrapazlâcurile făcute în tot acest timp. Anterior, în funcție fusese soția acestuia, Oana Mina Drăghici, care s-a retras pentru că a intrat în concediu prenatal. Și pentru că instituțiile de stat sunt privite ca moșiile proprii, Andrei Drăghici l-a angajat pe postul de director economic pe prietenul său din copilărie, Șerban Mihail. Amândoi sunt în prezent urmăriți penal pentru depunerea și sustragerea unei diplome de studii superioare.

Și pentru că prietenul la nevoie se cunoaște, tot împreună au pus dispus de bugetul ASPA așa cum au dorit, mai cu seamă când vine vorba de contractele de achiziții publice.

Informațiile din rapoartele Curții de Conturi și Corpului de Control al Primarului Capitalei, consultate de jurnaliștii noștri, arată clar o serie de abateri și prejudicii materiale lăsate în urmă de fostul director. Astfel, de-a lungul celor 4 ani de activitate, Directorul General s-a făcut responsabil de realizarea  mai multor achiziții publice restrictive și lipsite de transparență, acceptând oferte de la diverși operatori economici care nu corespundeau cerințelor din caietul de sarcini.

  • În urma încheierii contractului de furnizare nr. 3605/05.10.2021, cu ALPRA CONTRACTOR SRL, având ca obiect furnizarea hranei pentru câinii cazați în adăposturile ASPA, s-au încălcat următoarele prevederi legale:

- prin procedura de negociere fără publicare a unui anunț prealabil, autoritatea contractantă a schimbat cerințele minime stabilite prin caietul de sarcini inițial elaborat.

- nu s-a realizat transmiterea unor invitații de participare la negocieri către mai mulți operatori economici

- prin referatul de necesitate întocmit au fost indicate doar două firme cărora să le fie transmise invitațiile de participare pentru procedura de negociere fără publicare a unui anunț prealabil.

  • A fost încheiat contractul nr. 252/22.01.2021 cu SC ACTIV TOP CONSULTING DDD SRL, pentru servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare fiind încălcate următoarele prevederi legale:

- autoritatea contractantă a acceptat oferta operatorului economic SC ACTIV TOP CONSULTING DDD SRL, deși acesta nu corespundea cerințelor stabilite prin caietul de sarcini.

- au fost încheiate contracte pentru servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare cu un operator economic care nu era calificat şi autorizat în acest scop, la data încheierii contractelor, acesta nedeținînd avizele și autorizațiile necesare prestării unor astfel de servicii.

- SC ACTIV TOP CONSULTING DDD SRL a subcontractat serviciile, fără ca acest aspect să fie prevăzut în caietul de sarcini și în contractul semnat.

Despre prejudicial lăsat în urmă, a scris recent pe pagina personală, chiar primarul general, Nicușor Dan, care a și anunțat sesizarea Parchetului pe această speță.

  • Vorbim despre 809.200 lei,  provenite din achiziția a 24 de containere neutilizabile din punct de vedere al normelor sanitar-veterinare;
  • 535.493 lei, sumă provenită din achiziționarea și instalarea unor cuști pentru câini la adăpostul din Mihăilești, fiind încălcate următoarele prevederi legale:

1. Nu a fost constituită garanția de bună execuție a lucrărilor de construcții cuști metalice care fac obiectul contractului cu nr. 4704.

2. Nu a fost efectuată recepția cuștilor rezultate în urma derulării contractului de lucrări cu nr. 4704 /14.11.2019.

3. Nu există proces verbal de recepție a acestor cuști.

4. La construcția acestora nu au fost folosite numai materiale furnizate de executant, ci și materiale rezultate din vechile cuști, dar contravaloarea materialelor a fost plătită integral.

  • 147.902 lei, reprezentând cheltuieli de personal provenite din angajarea nejustificată a unor persoane detașate de la societăți private, conform raportului Curții de conturi 4706/DS.119/18.12.2020.
  • 103.305 lei, proveniți din efectuarea unor cheltuieli nejustificate în cadrul evenimentului ”Stop Abandon”.
  • 809.200 lei, sumă provenită din achiziționarea a două ambulanțe veterinare, fără obținerea autorizațiilor pentru funcționare de la Colegiul Medicilor Veterinari.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.