Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Bibiana Stanciulov (INACO): Competitiv în România înseamnă anduranță și sănătate de fier a antreprenorului ca să reziste la un sistem instituțional strâmb

Am întrebat-o pe Bibiana Stanciulov, co-membru fondator al think-tank-ului INACO, ce înseamnă pentru un producător autohton ca ea "să fii competitiv", iar răspunsul merită parcurs și bine înțeles, apoi obligatoriu acționat:

"A fi producător performant în România înseamnă a îţi respecta foarte mult numele familiei din care provii, pe consumatorul căruia te adresezi, anduranță și o sănătate de fier a antreprenorului care să-l ajute să reziste la un sistem instituțional strâmb.

Anduranţa îţi este verificată în fiecare secundă nu doar de sistemul instituțional STRÂMB, dar și de către sistemul bancar și de sistemul concurenţial care acţionează asupra ta precum celebra “picătură chinezească”.

Noi, familia şi colectivul care lucrează împreună cu mine, încercăm să demonstrăm în fiecare secundă că merită să faci orice efort pentru a păstra tradiţiile gastronomice româneşti intacte, pentru a contribui la păstrarea calităţii de român şi a menţinerii poporului român.

Magiunul din prune Topoloveni a fost declicul care m-a obligat să elimin din fabrică zahărul adăugat şi să dedic întreaga inteligenţă, investiţie financiară, efort de orice tip în obţinerea de noi Alimente Funcţionale, produse care sunt benefice corpului uman. Astfel am reuşit performanţa de a trece de la un singur produs – magiun din prune Topoloveni – la alte 29 de produse care conţin trei noi magiunuri, zacuşti şi o gamă foarte variată de dulceţuri, de la clasicele căpşune, cireşe, vişine, la momordică, topinambur, ardei iute, lavandă etc.

Cel mai important moment al carierei de “magiunăreasă” a fost cel în care Majestatea Sa Regele Mihai I al României mi-a acordat, personal, calitatea de Furnizor al Casei Regale a României. Continuă aceste momente de bucurie, necesare pentru a rămâne competitivi, cu multiplele premii internaţionale, unice în România, pentru tot ce realizăm cu multă pasiune, efort și dragoste pentru România.

Competitivitatea este demonstrată prin Brevetul de Invenţii internaţional de obţinere a dulceţurilor fără zahăr adăugat şi performanţa de a înregistra tradiţionalul secular Magiun din prune Topoloveni ca Indicaţie Geografică Protejată – este principiul păstrăvului care este singurul peşte care înoată în amonte dar a cărui carne este cea mai bună şi sănătoasă şi datorită efortului …

Faptul că timp de cinci ani – aprilie 2011-aprilie 2016 – am fost singurii producători români care au reuşit să înregistreze o Indicaţie Geografică Protejată vorbeşte de la sine despre dificultatea unui asemenea demers. Suntem un IMM doar şi am fost cei mai competitivi în industria alimentară românească. Deoarece am fost singurii şi primii producători din România cu o astfel de certificare, am avut foarte multe dificultăţi din cauza faptului că autorităţile din România nu au înţeles, nici acum, care sunt implicaţiile şi ce înseamnă “PROTEJATĂ”. Am încercat să explicăm de fiecare dată că Magiunul din prune are acelaşi drept la “protecţie” cum este Şampania (datorită protecţiei zonei Champagne din Franţa). În România, băutura cu aceleaşi caracteristici şi din punctul meu de vedere, net superioară celei franţuzeşti, se numeşte “Vin spumant”. Un caz similar şi foarte bine cunoscut este cel al coniacului; suntem obligaţi să folosim termenul de “vin ars”.

Lipsa de atitudine a autorităţilor a condus la dezvoltarea concurenţei neloiale, începând de la comercianţi, până la producători – concurenţă care, fie a înregistrat împreună cu acordul tacit, ilegal, la OSIM, nume de mărci care îl conduc pe consumator direct către produsele noastre, fie mărci proprii care conţin pastă din prune, pectină, arome obţinute cu preţuri derizorii şi care se comercializează ca magiunuri.

Unii producători au realizat că se poate trăi foarte comod din minciună şi înşelăciune şi au început ambalarea în unităţile proprii a pastei de prune, ca magiun.

Absolut ilegal este faptul că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor nu a notificat Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci pentru a anula respectivele mărci, această Autoritate fiind numită de către Guvernul României, pe site-ul Comisiei Europene, pentru a proteja produsele certificate la nivel european, indiferent de statul din care provin, dar se comercializează la noi, în România.

Această atitudine a instituţiilor româneşti ne-a trimis către Ministerul de Justiţie unde am fost obligaţi să aşteptăm 14 (paisprezece) luni redactarea unei Motivări. Am dat dovadă de maxim de competitivitate pentru a rezista – fără finanţare bancară corectă, fără protecţia garantată şi împotriva concurenţei neloiale.

Încercăm să rezistăm prin bucuria exprimată de consumatorii noştri fideli care consumă sănătos delicioasele alimente funcţionale Topoloveni şi Topoloveana. Nici noi, Sonimpex Topoloveni, nu am numit gama produselor noastre, Topoloveni, deoarece este toponimul protejat de către Uniunea Europeană pentru magiun.

Competitivitatea, în România, pentru noi, înseamnă să îţi pui “ochelari de cal”, să te uiţi numai în faţă, să rezişti împotriva tuturor – nici colegii din industria alimentară nu ne sunt prieteni deoarece am lansat sloganul “puţin, bun calitativ şi scump” şi am demonstrat că se pot obţine în fabrică alimente mai sănătoase decât acasă – să vezi numai zâmbetul de pe faţa copiilor mâncând un “dulce” sănătos care conduce la dezvoltarea lor armonioasă, pesoanele bolnave de diabet cărora le-am ridicat nivelul calitativ al vieţii și nu numai lor.

INACO este organizaţia care încearcă să arate că dacă vrei, poţi; dacă vei crede, vei reuşi; dacă ai voinţă, rezultatele vor veni. De aceea sunt membru co-fondator alături de Andreea Paul și de Bogdan Dumitrescu, împreună cu 30 de profesioniști adevărați dedicați competitivității producătorilor autohtoni.

Exemple ca al nostru există, important este să le căutăm şi să le promovăm."

Sursa: site-ul INACO, http://inaco.ro/b-stanciulov-a-fi-competitiv-in-romania-inseamna-anduranta-si-o-sanatate-de-fier-a-antreprenorului-care-sa-l-ajute-sa-reziste-la-un-sistem-institutional-stramb/

COMENTARIUL ESTE ASUMAT DE AUTOR
ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.