Blockbuster-ul hollywoodian ''Barbie'' a avut vineri premiera în cinematografele din Japonia după ce mai multe meme ''Barbenheimer'', care asociază filmul din universul păpuşilor cu bomba atomică, au provocat controverse, iar distribuitorul Warner Bros a fost nevoit să prezinte scuze înaintea premierei, informează Reuters, potrivit Agerpres.
Biletele pentru ''Barbie'', cu Margot Robbie în rolul principal, s-au vândut cu toate acestea rapid în Japonia după ce fanii au luat cu asalt cinematografele întrucât data lansării coincide cu o sărbătoare naţională ce marcheză prima zi a unei săptămâni extinse de vacanţă estivală.
''Lumea roz a lui Barbie a fost absolut minunată'', a spus Misaki Suzuki, de 29 de ani, angajata unui salon de manichiură, după vizionarea filmului într-un cinema din Tokyo.
''Barbie'' a depăşit un miliard de dolari încasări la box-office de la lansarea peliculei, pe 21 iunie, iar regizoarea şi scenarista Greta Gerwig a devenit prima cineastă care regizează un film cu asemenea încasări. Succesul acestei fantezii comice a fost stimulat şi de asocierea cu ''Oppenheimer'', un film biografic care documentează crearea bombei atomice în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial şi care a avut premiera în acelaşi weekend.
Asocierea ''Barbenheimer'' a stârnit controverse în Japonia în contextul comemorării, la începutul lunii, a bombardamentelor atomice de la Hiroshima şi Nagasaki, care au avut loc în urmă cu 78 de ani.
Într-un mesaj publicat pe platforma X, fostă Twitter, şters ulterior, departamentul de marketing al Warner Bros pentru ''Barbie'' a prezentat mai multe meme create de fani care o înfăţişează pe Robbie şi pe protagonistul ''Oppenheimer'', actorul Cillian Murphy, alături de imagini ale unor explozii nucleare.
Pe 1 august a fost lansată o petiţie Change.org prin care se solicită ca Warner Bros şi Universal Pictures, studioul care a produs ''Oppenheimer'', să stopeze hashtagul ''#Barbenheimer'' pe reţelele de socializare. Petiţia a colectat peste 22.600 de semnături până la această oră.
Hashtagul ''#NoBarbenheimer'' a fost atunci larg distribuit pe reţelele de socializare, iar divizia japoneză a Warner a fost nevoită să critice public, într-un demers rar, compania-mamă din SUA, şi să-şi prezinte scuze săptămâna trecută.
Mitsuki Takahata, actriţa care asigură vocea lui Barbie în versiunea japoneză dublată, a spus pe 2 august, într-o postare pe Instagram, că a rămas consternată când a văzut mema. ''Incidentul este foarte, foarte dezamăgitor'', a spus ea.
Cu toate acestea, fanii japonezi ai peliculei au spus că această controversă nu-i descurajează să vadă filmul la cinematograf.
''A fost neplăcut'', a spus Rie Takeda, o studentă de 24 de ani, referindu-se la memele #Barbenheimer create de fani. ''Dar filmul a fost radios, iar în plus, m-am distrat'', a spus ea.
Nu a fost anunţată data de lansare în Japonia a peliculei ''Oppenheimer'', criticată pentru că a ignorat în mare parte distrugerea celor două oraşe japoneze în 1945, precum şi cele 200.000 de decese în urma bombardamentelor.