Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Ce își propune noul candidat al PNL la Primăria Capitalei

Ludovic Orban, propus vicepresedinte al Camerei Deputatilor

Niciuna din forțele politice semnificative nu avea marți dimineața, 23 februarie, un program politic pentru București. Astăzi avem un program al lui Nicușor Dan, iar Ludovic Orban, candidatul PNL la Primăria Capitalei, și-a prezentat și el prioritățile în cadrul unui interviu la Radio France Internationale, ediția română. Pregătiți-vă, vin alegerile.

Primele măsuri ale lui Orban ca primar ar ține de inventarierea patrimoniului, întabularea proprietăților municipale și adoptarea noului Plan de Urbanism General”.

Proiectele prioritare de infrastructură includ pasajul de la Piaţa Sudului, pasajul de la Ciurel, legătura între Autostrada A2 şi Splaiul Independenţei, liniile de tramvai Liviu Rebreanu, Pantelimon.

În mod oarecum îndrăzneț, Orban propune rezervarea benzii unu pentru taxiuri și transportul în comun, acolo unde este posibil. O măsură asemănătoare a fost încercată și Sorin Oprescu, care a încercat să o implementeze pe Calea Dorobanți. În practică se vede că autoturismele au intrat fără nicio jenă pe banda destinată special liniilor RATB.

„E foarte realizabil acest proiect. E necesar un studiu, cred că într-un an-doi se poate realiza fără probleme. Dar în privinţa traficului în Bucureşti trebuie rezolvate chestiunile urgente care ţin de logica organizării traficului, inelele circulare care există în orice plan de urbanism al oricărui oraş mare din Europa, asigurarea unor axe de transport, mai ales pe axa nord-sud, care e cea mai circulată. De asemenea, realizarea descărcărilor din autostrăzi sau din drumurile naţionale, care să permită evitarea punctelor de blocaj”, a declarat Orban pentru RFI.

Combinația de proiecte pentru șoferi și proiecte pentru transportul în comun este oarecum interesantă. Tradițional marile partide au ținut în mod sistematic partea șoferilor în contra restului universului. În definitiv, foarte mulți bucureșteni sunt șoferi, cei ce nu sunt vor să devină, iar formatorii de opinie au, în marea lor majoritate, mașină personală. A restrânge dreptul șoferilor de a merge unde vor poate să fie o încercare de atrage electorat care l-a votat pe Nicușor Dan în 2012.

Aceeași dorință se vede și în modul în care Ludovic Orban se descrie, încercând să combine așteptări diferite. „Nu sunt o prospătură în politică, dar sunt ca o carte deschisă”, spune el pentru sursa citată. Însă, el reprezintă „o certitudine, nu o speranţă”.

„Un om care vine din afara mediului politic sigur, poate fi o speranţă, dar în ceea ce mă priveşte pe mine, oricine poate să ştie tot despre mine, iar eu cred că în 25 de ani am arătat că sunt un om cinstit, un om corect, un om care respectă legea, un om care e dedicat semenilor lui, un om care pune în primul plan servirea interesului public”.

Orban continuă, însă, tradiția candidaților la primărie de a vorbi în termeni de mari proiecte

„Avem lucruri care au caracter de unicat. Vă dau un exemplu: salba de lacuri din nordul Capitalei de pe râul Colentina. Sunt nouă lacuri de-a lungul râului Colentina, care printr-o amenajare turistică şi de agrement pot deveni un punct de atracţie extrem de important. (...) nu văd de ce nu s-ar putea realiza un hipodrom. (...) În toate capitalele europene există astfel de lucruri. Nu există o arenă multifuncţională”.

Citește și Cum vrea să câștige Nicușor Dan Bucureștiul

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.