Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

China, interesată de proiectul unei linii de mare viteză Bucureşti-Chişinău

cfrcalatori-ro
'Proiectul de a avea o linie de cale ferata, pentru ca nu este doar trenul, ci este mai ales calea ferata care permite aceasta viteza, este un proiect la care Guvernul Chinei tine foarte mult. L-a prezentat primul-ministru Li Keqiang anul trecut în vizita de la Bucuresti nu doar pentru România, ci pentru toate tarile din Europa Centrala si de Est. Si acum domnul Rus a intrat în discutii mai avansate pentru ca nu se poate face acest proiect pilot pe linia Bucuresti-Constanta, acolo este coridor european si Comisia Europeana se opune unui nou proiect. Însa cu ce am propus noi si urmeaza sa avem si studiile de fezabilitate ar fi o linie care sa lege Bucuresti-Iasi si mai departe spre Chisinau. Sigur, costurile sunt destul de mari, însa ca un prim proiect pilot pentru Centrul si Estul Europei mi-as dori ca România sa fie prima care sa aiba o asemenea linie, iar tehnologia dezvoltata în China s-a dovedit în ultimii ani ca fiind extrem de performanta si extreme de sigura', a declarat premierul român la Beijing, potrivit Agerpres, dupa vizita efectuata marti la Tianjin. În privinta pretului unei linii de mare viteza, respectiv pentru limita maxima de viteza de 350 de km/h, Ponta a spus ca pretul mediu este 20 de milioane de dolari pe kilometru. 'Însa eu cred ca România are nevoie, nefiind distante atât de mari, are nevoie de tehnologia care prevede 200-250 km/h. Ati vazut, pentru Bucuresti-Constanta, viteza de 160 km/h schimba fundamental datele problemei', a spus premierul. Ponta a explicat ca proiectul ar urma sa fie unul integrat. 'Problema principala este de finantare pentru ca, cu siguranta, nici nu avem noi atâtia bani alocati si pentru fonduri europene 2014-2020, avem cu totul vreo sapte miliarde de euro pentru toata infrastructura si cea rutiera si cea navala si cea aeroportuara. Deci, problema, în primul rând este de finantare si daca finantarea vine din China evident ca proiectul va fi integrat în acest sens', a declarat premierul, întrebat daca proiectul include si achizitia de trenuri de mare viteza din China. Premierul a explicat ca a mai discutat cu premierul Li Keqiang, dar si în cadrul reuniunii cu reprezentantii marilor companii chineze, despre stadiul actual al proiectelor pe energie 'grupul 3 si 4 de la Cernavoda, Tarnita, Rovinari si Complexul Energetic Hunedoara'. 'Si sa vedem cum putem sa ajungem cât mai repede la faza de executie. Din punctual meu de vedere aceste proiecte care asigura independenta energetica pentru România si capacitatea noastra de a avea suficienta energie nu doar pentru tara noastra, pentru Moldova, ci si posibilitatea de a exporta în tarile din regiune. Este un proiect strategic, iar în acest moment singurii parteneri care au capacitatea financiara si mai departe, sigur, si cea tehnologica sunt cei din China', a adaugat el. Premierul a tinut sa puncteze ca firma chineza cu care se poarta discutii pentru Grupurile 3 si 4 de la Centrala de la Cernavoda detine tehnologia Candu. 'Era în îngrijorat si domnul Basescu ca nu stiu chinezii. Compania chineza cu care suntem în discutii avansate pentru Grupurile 3 si 4 este cea care are tehnologia Candu, tehnologia canadiana cu care s-au produs si primele doua (reactoare de la Cernavoda - n.r.). Deci, pentru cei care au ramas un pic în urma trebuie sa stie ca orice tehnologie vom folosi în aceste proiecte este o tehnologie de cel mai înalt standard si aprobata de UE', a declarat Victor Ponta. Premierul Victor Ponta, sotia sa, europarlamentarul social-democrat Daciana Sârbu, si membri ai delegatiei oficiale s-au deplasat marti la Tianjin unde au vizitat parcul tehnologic Tianjin si au avut o întrevedere oficiala cu primarul orasului Tianjin, Huang Xing Guo. Deplasarea catre Tianjin s-a facut cu trenul de mare viteza care a rulat cu o viteza de aproape 300 de kilometri la ora, reusind sa parcurga distanta Beijing-Tianjing, peste 125 de km, în 33 de minute. Vizita a continuat cu o prezentare la parcul tehnologic din Tianjin unde sunt prezente cu unitati de productie 300 dintre cele 500 cele mai puternice firme ale lumii din domenii precum IT, componente auto, produse bio, constructii masini etc. Premierul român a facut si un tur al fabricii de matrite pentru automobile, uzina care exporta si în România. Primarul orasului Tianjin i-a întâmpinat pe înaltii oaspeti români, multumindu-le ca au adus cu ei 'o ploaie de bunastare', având în vedere ca în regiune nu a mai plouat în ultima perioada. Premierul român a multumit pentru primirea facuta si a remarcat dezvoltarea extraordinara pe care regiunea Tianjin a parcurs-o în ultimii ani. În partea a doua a zilei premierul urmeaza sa fie primit de presedintele R.P. Chineze Xi Jinping si sa aiba o întrevedere cu Zhang Dejiang, presedintele Comitetului Permanent al Adunarii Nationale Populare a R. P.Chineze, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al CC al PCC.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.