Ciolacu este singurul care spune că este decis să găsească soluții pentru metroul de la Cluj, după eșecul administrației PNL. Boc stă ascuns în primărie

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 23-09-2024

Actualizat: 23-09-2024

Article thumbnail

Sursă foto: Captură video

Premierul Marcel Ciolacu caută soluții pentru a salva proiectul metroului de la Cluj Napoca care ar fi trebuit să aibă și finanțare europeană de 300 de milioane de euro, din PNRR, dar care riscă să fie pierdută după ce administrația liberală de la Cluj Napoca ar fi greșit procedura de licitație. Premierul Ciolacu s-a arătat îngrijorat de acest proiect și spune că a început deja discuțiile inclusiv cu Comisia Europeană pentru a salva acest proiect.

”Am un motiv personal de îngrijorare în ceea ce priveşte finanţarea metroului de la Cluj-Napoca. Am vorbit şi cu domnul primar, ştie şi dânsul speţa foarte bine, dar dumneavoastră ştiţi la fel de bine ca şi mine, că finanţarea era parţială, erau doar 300 de milioane de euro, necesarul pentru această investiţie fiind de 2,2 miliarde. Deci oricum trebuia căutată o sursă de finanţare pentru a finaliza întreg proiectul. Haideţi să vedem răspunsul Comisiei”, a declarat premierul Marcel Ciolacu, potrivit news.ro.

Metroul electoral a lui Boc

Proiectul metroului din Cluj-Napoca, unul din proiectele de suflet ale primarului PNL, Emil Boc, iar edilul a semnat contractul pentru realizarea acestui proiect în mai 2023, în plină campanie electorală pentru alegerile locale, în încercarea de a obține mai multe voturi, însă o dată terminarea campaniei și câștigarea unui nou mandat, se pare că Clujul nu va avea metrou.

Proiectul metroului din Cluj-Napoca are un buget estimat de 2,2 miliarde de euro și este planificat să fie finalizat în opt ani. Inițial, proiectul trebuia să beneficieze de o finanțare de 300 de milioane de euro din PNRR, o sumă care reprezenta mai puțin de 15% din costul total. Cu toate acestea, premierul Marcel Ciolacu a declarat că acești bani ar putea să nu mai fie disponibili din cauza unor probleme tehnice și procedurale în relația dintre autoritățile române și Comisia Europeană.

”Dânşii au găsit anumite probleme în ceea ce priveşte  procedura de licitaţie. Este şi un raport al autorităţii de audit din România pe care l-au luat în considerare. Este şi un raport al Curţii de Conturi din România. Noi suntem obligaţi să tăiem 10% din împrumut. Nu-mi place să mă cert. Mie îmi place să găsesc soluţii. Decât să rămânem anchilozaţi... ”Eu am dreptate, Comisia are dreptate, nenorociţii ăia de la Bruxelles vor să ne taie banii.”.. Deci, am început un dialog de a găsi o soluţie. Şi sunt ferm convins că vom găsi o soluţie”, a mai transmis premierul Marcel Ciolacu.

Mitul administrației liberale de la Cluj

Principalele motive ale pierderii finanțării sunt legate de lipsa unui supervizor adecvat pentru proiect și de problemele procedurale care au apărut în implementarea acestuia.

Chiar dacă Guvernul condus de Marcel Ciolacu va reușit să salveze cele 300 de milioane de euro din PNRR pentru metroul de la Cluj, administrația Boc mai trebuie să facă rost de finanțări pentru a implementa, așa cum a promis, metroul de 2,2 miliarde de euro în următorii ani.

În timp ce primarul Emil Boc susține că proiectul va continua și că se vor găsi surse alternative de finanțare, realitatea este că pierderea finanțării din PNRR pune o presiune imensă asupra administrației locale și asupra capacității acesteia de a finaliza proiectul la timp, potrivit zf.ro.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri