Comisia Europeană merge spre o „realitate extinsă” – tehnologie care permite oamenilor să interacționeze cu lumile virtuale – pentru a crea până la 860.000 de locuri de muncă în Europa până în 2025.
Realitate extinsă sau XR este un termen umbrelă pentru tehnologiile imersive, inclusiv realitatea virtuală, realitate augmentată și realitate mixtă și este un „factor tehnologic major” pentru lumile virtuale, a declarat Comisia pe 11 iulie, conform cointelegraph.com.
„Este de așteptat ca impactul asupra ocupării forței de muncă să fie foarte semnificativ”, se spune, menționând că încă 1,2 milioane până la 2,4 milioane de locuri de muncă vor fi create direct sau indirect în alte sectoare până în 2025.
Europe throws its hat in the ring to become a world leader in Web 4.0 and virtual worlds.
— European Commission (@EU_Commission) July 11, 2023
The new internet will impact the way people live together, bringing many benefits.
And we need to have people at the centre and shape it according to our EU digital rights and principles. pic.twitter.com/rc0R3qUm0y
Cu toate acestea, Comisia a remarcat că astăzi, cea mai mare parte a inovațiilor din jurul Metaversului are loc în Statele Unite, China și Coreea de Sud .
„Spre deosebire de aceste țări, în UE nu există giganți tehnologici care să conducă investițiile în dezvoltarea lumilor virtuale în următorul deceniu.”
Cea mai mare parte a activității de pe piața AR/VR din Europa se concentrează pe jocuri, media și divertisment, dar există „mult loc” pentru alte aplicații, inclusiv comerțul cu amănuntul, asistența medicală, armată și apărare și producție.
Comisia a remarcat că lumile virtuale, activate de aceste dispozitive XR, sunt una dintre tehnologiile care permit „următoarea generație” a World Wide Web – Web 4.0 – unde obiectele fizice și digitale se reunesc în medii virtuale în timp real.
„Suntem la începutul unei tranziții tehnologice majore, Web 4.0. Lumile virtuale sunt un factor important pentru Web 4.0, care poate revoluționa în mod semnificativ viața de zi cu zi a oamenilor și poate deschide o gamă largă de oportunități în multe ecosisteme de afaceri și industriale”, se spune.
Unele exemple au inclus folosirea lumi virtuale pentru a instrui chirurgi pentru proceduri medicale complexe, utilizarea „gemenilor digitali” pentru a conserva clădirile din patrimoniul cultural sau chiar utilizarea modelelor 3D pentru a rezolva încălzirea globală.
În documentul său de lucru înaintat Parlamentului European, Comisia și-a propus planul de a deveni un „lider mondial” în Web 4.0 și Metaverse.
„Astăzi, Europa își aruncă pălăria în ring pentru a deveni lider mondial în web 4.0 și în lumi virtuale”, a declarat Thierry Breton, comisarul european pentru piața internă.
Un total de 10 acțiuni au fost propuse de către Comisie pentru a realiza acest lucru, inclusiv atragerea de talente specializate din lumea virtuală în regiune, crearea de sandbox-uri de reglementare pentru a testa idei noi și dezvoltarea standardelor globale pentru metaverse interoperabile.
„Europa are ceea ce este necesar pentru a conduce următoarea tranziție tehnologică: start-up-uri inovatoare, conținut creativ bogat și aplicații industriale, un rol puternic ca stabilitor de standarde la nivel mondial și un cadru legal favorabil inovației și previzibil”, a adăugat Breton.
Comentează