Operatorul aerian cu discount easyJet a anunţat marţi că hackerii au accesat informaţii referitoare la emailuri şi detalii despre călătorii aparţinând unor 9 milioane de clienţi şi date referitoare la cardurile a peste 2.000 dintre aceştia, într-un atac ”extrem de sofisticat”, transmite Reuters.
Compania aeriană, care a oprit majoritatea zborurilor din cauza pandemiei de COVID-19 şi este implicată într-un conflict de lungă durată cu fondatorul şi cel mai mare acţionar al său, a anunţat că nu pare că datele personale ale clienţilor ar fi fost folosite în mod incorect, potrivit news.ro.
Citește și: STAREA DE ALERTĂ, adoptată de Guvern. Parlamentul trebuie să voteze în 5 zile
”Tratăm problema securităţii într-un mod foarte serios şi continuăm să investim în îmbunătăţirea securităţii”, a afirmat compania într-un comunicat adresat bursei de valori.
EasyJet a arătat că a angajat experţi reputaţi pentru a investiga acest caz şi a anunţat Biroul Comisarului pentru Informaţii şi Centrul pentru Securitate Cibernetică.
Citește și: Seceta din România a ajuns în presa internațională: efectul de domino menționat de Reuters
Hackerii şi-au intensificat eforturile de a ţinti companii majore şi datele clienţilor acestora. British Airways a fost afectată în 2018 de furtul datelor referitoare la cardurile de credit a mii dintre clienţii săi. O altă companie aeriană atacată de hackeri a fost Cathay Pacific.