Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Companiile aeriene au început să anuleze cursele din și spre România. Cum poți să îți recuperezi banii pe zborul anulat

bursa.ro
Henri Coandă aeroport

Mai multe companii aeriene - Wizz Air, Ryanair, Lufthansa şi Blue Air - au anulat zeci de zboruri din şi spre România în următoarea perioadă. Majoritatea acestora erau programate pentru lunile noiembrie şi decembrie, însă vorbim şi de unele chiar de luna aceasta.

Potrivit Antena3, motivul principal al anulărilor este lipsa de pasageri în perioadele respective. Astfel, de exemplu, pe rutele unde erau 3-4 zboruri săptămânal, a mai rămas unul singur, iar pasagerii au fost relocaţi către acesta.

Ce putem face să ne recuperăm banii dacă nu suntem de acord cu relocarea sau dacă zborurile au fost complet anulate, a explicat avocatul Adrian Mihail.

"Întotdeauna, dacă recuperarea acestor despăgubiri sau a contravalorii biletelor nu reușește pe cale amiabilă, oricând se poate apela la instanța de judecată.

Din cauza suspendării unor dispoziții privind obligativitatea de a menține un număr minim de zboruri pe o ruta - anterior COVID transportatorii erau obligați să onoreze cel puțin 80% din zborurile programate pe un an, pe o rută, pentru a o putea păstra - s-a ajuns la aceste abuzuri.

Pasagerii trebuie să știe că, în continuare, sunt protejați de restul regulamentelor europene și au dreptul la aceleași despăgubiri la care aveau dreptul înainte de martie 2020.

Rata de refuz, inclusiv a rambursării contravalorii biletelor, a crescut foarte mult. Nu doar transportatorii sunt de vină aici, ci și agențiile online care comercializează bilete ci și aceste agregatoare care vând bilete. De multe ori, transportatorii au rambursat costul biletelor direct intermediarului care a vândut biletele iar acesta nu i-a mai returnat pasagerului.", a precizat avocatul.

Mai multe companii aeriene - Wizz Air, Ryanair, Lufthansa şi Blue Air - au anulat zeci de zboruri din şi spre România în următoarea perioadă. Majoritatea acestora erau programate pentru lunile noiembrie şi decembrie, însă vorbim şi de unele chiar de luna aceasta.

Motivul principal al anulărilor este lipsa de pasageri în perioadele respective. Astfel, de exemplu, pe rutele unde erau 3-4 zboruri săptămânal, a mai rămas unul singur, iar pasagerii au fost relocaţi către acesta.

Ce putem face să ne recuperăm banii dacă nu suntem de acord cu relocarea sau dacă zborurile au fost complet anulate, a explicat, la Antena 3, avocatul Adrian Mihail.

"Întotdeauna, dacă recuperarea acestor despăgubiri sau a contravalorii biletelor nu reușește pe cale amiabilă, oricând se poate apela la instanța de judecată.

Din cauza suspendării unor dispoziții privind obligativitatea de a menține un număr minim de zboruri pe o ruta - anterior COVID transportatorii erau obligați să onoreze cel puțin 80% din zborurile programate pe un an, pe o rută, pentru a o putea păstra - s-a ajuns la aceste abuzuri.

Pasagerii trebuie să știe că, în continuare, sunt protejați de restul regulamentelor europene și au dreptul la aceleași despăgubiri la care aveau dreptul înainte de martie 2020.

Rata de refuz, inclusiv a rambursării contravalorii biletelor, a crescut foarte mult. Nu doar transportatorii sunt de vină aici, ci și agențiile online care comercializează bilete ci și aceste agregatoare care vând bilete. De multe ori, transportatorii au rambursat costul biletelor direct intermediarului care a vândut biletele iar acesta nu i-a mai returnat pasagerului.", a precizat avocatul.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.