Companiile vor trebui să depună anual o informare privind beneficiarul real al persoanei juridice, adică acționarii care dețin cel puțin 25% din acțiuni, dar și la înmatriculare sau ori de cîte ori intervine o modificare, anunță ONRC, anunță MEDIAFAX.
Nedepunerea de către reprezentantul legal a declaraţiei privind datele de identificare ale beneficiarului real, anual sau ori de câte ori intervine o modificare, constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
Citește și: Gigi Becali acuzat de spălare de bani: ‘Nu sunt nici măcar suspect’
Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunii se realizează de către organele cu atribuţii de control ale Ministerului Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de Administrare Fiscală şi ale unităţilor sale teritoriale şi de către Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălări Banilor, prin agenţi constatatori proprii.
Dacă în termen de 30 de zile de la data aplicării sancţiunii contravenţionale reprezentantul persoanei juridice nu a depus declaraţia privind datele de identificare ale beneficiarului real, la cererea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, tribunalul sau, după caz, tribunalul specializat va putea pronunţa dizolvarea societăţii.
În cazul societăţilor înregistrate până la 21.07.2019, data intrării în vigoare a legii, termenul de depunere este de 12 luni de la intrarea în vigoare a legii, respectiv până la data de 21.07.2020.
Citește și: Andrei Caramitru profețește un dezastru pentru PNL: E doar o problemă de timp
Declarația privind datele de identificare a beneficiarilor reali se depune, prin grija reprezentantului legal, la oficiul registrului comerţului unde este înmatriculată societatea spre înregistrare în Registrul beneficiarilor reali, ţinut de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului.
În anul 2020, persoanele juridice înmatriculate până la data întrării în vigoare a legii, supuse obligației de depunere a declarației privind beneficiarul real vor depune o singură declarație, după aprobarea situaţiilor financiare anuale.
Cererile de înregistrare având ca obiect depunerea declarațiilor de mai sus pot fi depuse la ghișeu, online sau prin corespondență, cu confirmare de primire. Cererea transmisă în formă electronică va avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.â.
Citește și: Se dau 200 de milioane de euro pentru români. Cine poate beneficia de bani?
În cazul cererilor depuse online sau prin corespondență, se vor anexa declarațiile privind beneficiarii reali, în formă autentică.