Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Confruntare inedită între oameni de afaceri, în emisiunea La Taclale şi Parale: Educaţia financiară trebuie să devină o prioritate

elearningindustry.com
educatie

Show-ul online de educaţie financiară „La Taclale şi Parale”, moderat de Cabral şi desfăşurat pe platforma DreptulLaBanking, a găzduit o confruntare inedită între oameni de afaceri din zona non bancară, care s-au alăturat demersurilor băncilor din România pentru promovarea educaţiei financiare, potrivit news.ro.

Citește și: EXCLUSIV DOSAR Peste 20 de întâlniri între ofițerul 'MILIONAR' Fleancu, 'SĂGEATA' sa și afaceristul 'STORS' de bani - Suma de bani creștea de la o întâlnire la alta

La ediţia specială din al doilea sezon, difuzată pe 7 noiembrie, au participat Monica Cadogan - director general şi fondator Vivre, Dragoş Petrescu - proprietar City Grill, Cornel Cărămizaru - director general FrieslandCampina Spania, Dragoş Militaru - director general Kandia şi Mirela Retegan - proprietar Zurli.

Comunitatea bancară consideră că educaţia financiară trebuie să devină o prioritate. Sistemul bancar joacă un rol activ în promovarea educaţiei financiare pentru susţinerea economiei şi facilitarea accesului populaţiei şi companiilor la servicii financiare adaptate propriilor nevoi. O soluţie pentru o mai bună integrare financiară este sprijinirea unui program de creştere a nivelului de educaţie financiară, care să înceapă de la o vârstă cât mai fragedă.

„Consider educaţia financiară ca fiind procesul de educare prin care consumatorul învaţă ce sunt banii şi celelalte produse financiare, ce sunt riscurile financiare şi oportunităţile de investiţii astfel încât să poată să ia decizii informate referitor la finanţele personale. Această educaţie trebuie să înceapă cât mai devreme, probabil de la grădiniţă, astfel încât atunci când micul consumator îşi va cumpăra singur pentru prima oară o prăjiturică sau un baton de ciocolată să înţeleagă noţiunile de bază”, a subliniat Dragoş Militaru.

Citește și: DNA intră LA RUPERE în DGASPC Timiș - Șeful structurii REȚINUT pentru luare de mită de O SUTĂ DE ORI pentru facilitarea indemnizațiilor de handicap

Monica Cadogan a spus: „Cred cu tărie că educaţia financiară ne disciplinează pe toate planurile şi că ar trebui să înceapă de la o vârstă fragedă. Vorbim, de fapt, despre o gândire matematică pe care mulţi dintre noi o evităm, fără să conştientizăm că este o punte care ne duce mai aproape de certitudine. Am fost întotdeauna o fire pragmatică şi am calculat atent fiecare acţiune financiară. În fond, cred că a fi educat din punct de vedere financiar înseamnă a administra corect banii şi a anticipa un eventual succes sau eşec. Am tras această concluzie atunci când mi-am investit toate economiile în întemeierea Vivre. Aveam de ales între a cumpăra o casă sau a fonda o afacere. Nu ştiam că va fi o poveste de succes, dar eram convinsă că am făcut corect calculele şi că merită să dau o şansă acestei idei. Opt ani mai târziu, pot spune că am făcut alegerea potrivită”.

„Nouă ni s-a spus mereu că banii se fac greu. Că trebuie să munceşti enorm dacă vrei să ai bani şi să ai mare grijă de ei, să pui deoparte. Greu am ieşit din aceste tipare, dar am scăpat de toate fricile cu care am crescut. Îmi doresc din toată inima ca noi să creştem copii care să considere banii un instrument pe care să-l folosească uşor şi cu mult curaj. Educaţia financiară ar trebui să înceapă de la prima puşculiţă, pe care orice copil ar trebui să o aibă în casă”, a menţionat Mirela Retegan.

Al doilea sezon „La Taclale si Parale Show” include şase emisiuni, difuzate săptămânal, sâmbăta, pe Facebook, pe pagina @DreptulLaBanking, şi pe dreptullabanking.ro. Ocupanţii locurilor I şi II ai primelor trei ediţii se vor înfrunta în marea finală, premiul cel mare fiind oferit de Asociaţia Română a Băncilor în valoare de 1.000 de euro.

Primul sezon a fost difuzat în vara acestui an, iar al doilea a adus, pe lângă ediţia consacrată liderilor de companii, o emisiune pentru elevii de liceu. La ediţia dedicată tinerilor au participat elevi cu vârste cuprinse între 14 şi 17 ani.

Emisiunea online îşi propune să interacţioneze cu cât mai multe persoane interesate. Astfel, la fiecare ediţie, spectatorii online primesc un cod cu ajutorul căruia pot intra în joc pentru a-şi testa cunoştinţele financiare.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.