Valoarea medie a coşului de cumpărături online a crescut cu 5,8%, anul trecut, comparativ cu 2020, până 52,6 euro, în timp ce 69% dintre cumpărăturile românilor în mediul virtual au fost realizate de pe telefonul mobil, arată o analiză realizată de 2Performant, companie de tehnologie listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), conform Agerpres.
Pe o piaţă de e-commerce estimată de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) la peste 6 miliarde de euro, 2Performant a intermediat, în 2021, un număr de 1,39 milioane de vânzări pentru magazinele online din platforma sa.
Conform datelor centralizate, topul categoriilor de produse care au înregistrat cele mai multe vânzări, în cursul anului trecut, este condus de Fashion - cu 363.300 de vânzări, în creştere cu 30% faţă de anul anterior. Pe locul al doilea în topul categoriilor cu cele mai multe vânzări se situează categoria Book, Movies and Music - cu 338.200 de vânzări prin platforma 2Performant.com (+29%), urmate de Beauty (145.400 de vânzări, +3,4%), Home and Garden (80.100 vânzări, +46%) şi Electronics IT&C (79.900 de vânzări, +11,4%).
Analiza de specialitate relevă faptul că, în 2021, a crescut valoarea medie a coşului de cumpărături, până la 52,6 euro, mai mult cu 5,8% faţă de 2020. În privinţa dispozitivelor de pe care se realizează cumpărăturile online, datele 2Performant arată că 69% dintre acestea se fac de pe telefonul mobil şi doar 29,8% de pe desktop. "Cu toate acestea, valoarea medie a coşului de cumpărături realizate de pe telefonul mobil este mai mică decât cea aferentă cumpărăturilor de pe desktop, respectiv 46,47 euro pe mobil versus 66,67 euro pe desktop. Ceea ce indică faptul că românii continuă să facă achiziţiile mai importante ca preţ de pe desktop", notează sursa citată.
În 2021, platforma tehnologică 2Performant.com, dezvoltată "in house", prin care profesionişti în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23,4% mai multe decât în anul precedent. Pe segmentul traficul de pe desktop, cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, a fost miercurea, ora 11:00 fiind cea mai bună pentru cumpărăturile online. Totodată, raportat la traficul pe mobil, duminica a fost cea mai bună zi a săptămânii, după numărul de click-uri, iar ora 10:00 a fost cea mai bună pentru cumpărături online.
Sursa principală de trafic, în funcţie de numărul de click-uri, rămâne Google, cu 23,7 milioane, în creştere cu 65,3% faţă de 2020, urmat de Facebook - cu 7,7 milioane de click-uri (-16,3%).
De asemenea, ziua cu cel mai mare număr de vânzări din 2021 a fost 12 noiembrie, în perioada de Black Friday. Astfel, în perioada 1 - 14 noiembrie a anului trecut, 462 de magazine online care activează în 25 de industrii diferite şi care au lansat campanii de reduceri au realizat prin intermediul platformei 2Performant.com 115.000 de vânzări, în valoare de 6.929.804 euro (plus TVA), cu 47,8% mai mari decât cu un an în urmă.
2Performant este o companie românească de tehnologie ce dezvoltă, operează şi monetizează 2Performant.com - platformă integrată de marketing afiliat şi influencer marketing. Compania este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul 2P.
Coșul mediu de cumpărături online a crescut cu 5,8%, în 2021, majoritatea achizițiilor fiind de pe mobil (analiză)
Explorează subiectul
Articole Similare

22
Radu Miruţă: Oameni buni, niciun politician nu vine cu o baghetă magică
22

1.459
Decizie radicală a Curții Europene de Justiție - 'Ginul fără alcool' devine ilegal / Ce trebuie să știe consumatorii
1.459

3.549
Retailerul care va construi cel mai mare magazin din România. Construcția va începe peste trei luni
3.549

2.771
'Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația' - avertismentul care zguduie Guvernul Bolojan după raportul FMI (analiză)
2.771

1.354
Criza carburanților - România nu a cerut OFAC amânare pentru a rezolva cazul Lukoil, după sancțiunile SUA: Mai avem răgaz până pe 13 decembrie
1.354

37
Lansarea iPhone 17 aduce creșteri de vânzări pentru Apple pe piața chineză
37

154
După ce a scăpat de faliment, Grecia anunță că va reduce masiv datoria publică
154

44
S-a ajuns la un acord provizoriu privind bugetul UE pentru 2026
44

44
China profită de absența SUA și își amplifică influența la summitul climatic din Brazilia
44

99
Băncile, înapoi în joc? Bogdan Petre (ASPES), semnal de alarmă la BNR: România nu își mai poate permite întârzieri în reforme
99

2.550
Respiro crucial - SUA îi salvează pe bulgari de la criza carburanților: ce derogare au obținut pentru sancțiunile Lukoil
2.550

18
Angajaţii Lukoil din Irak au probleme cu salariile
18

29
Serbia primește o amânare de trei luni pentru compania petrolieră NIS, controlată majoritar de Rusia
29


















Comentează