Românii pasionați de muzică, teatru sau spectacole de calitate au ajuns să cumpere bilete în… rate! Nu din moft, ci pentru că altfel nu și le mai permit. Cea mai mare platformă de ticketing din România a introdus sistemul de plată în 2 sau 3 rate egale, fără costuri suplimentare, direct de pe orice card. Condiția? Biletul să coste minimum 100 de lei. O măsură disperată, menită să țină în viață o industrie lovită crunt de taxe și lipsă de sprijin.
Majorarea TVA-ului de la 9% la 21% pentru biletele la evenimente, plus alte taxe care pun presiune pe organizatori, au dus la prăbușirea vânzărilor. Emil Ionescu, reprezentant al uneia dintre cele mai mari agenții de spectacole din țară, anunță că pentru toamna și iarna acestui an nu a mai fost lansat niciun turneu major, nici cu artiști români, nici internaționali, notează Money.ro.
O iarnă fără concerte importante: Niciun turneu, niciun nume mare
„Impactul se vede deja: un număr mult mai mic de evenimente puse la vânzare pentru toamnă-iarnă. Absolut niciun turneu cu artiști români anunțat. Niciun eveniment major.
Numărul de evenimente puse acum la vânzare este cu 30% mai mic decât anul trecut și cu 35% mai mic decât în 2023”, a declarat Emil Ionescu, managing partner la IaBilet& BestMusic.
Statul taxează cultura, dar aruncă cu bani pe paranghelii locale
În timp ce festivalurile reale se sting, primarii din toată țara continuă să arunce cu milioane pe “zilele comunei” și concerte gratuite cu vedete de cartier, din fonduri publice. Diferența? Acolo nu contează cât costă, pentru că nu plătește publicul – plătește bugetul.
România devine, astfel, printre puținele țări europene care nu acordă nicio facilitate fiscală domeniului cultural, în ciuda rolului său esențial în educație, economie și viața socială. Cultura este tratată ca un moft, nu ca o prioritate.
Comentează