Cutremur la Renault Group: Dacia pierde din independență odată cu venirea noii șefe

Autor: Florin Pușcaș

Publicat: 03-09-2025 06:44

Article thumbnail

Sursă foto: Uli Deck / DPA / Profimedia

Renault Group a anunțat o reorganizare profundă a echipei sale de conducere, schimbare care afectează direct și marca Dacia. Noul șef al diviziei, Katrin Adt, vine cu o experiență consistentă, dar aproape exclusiv formată în cadrul Mercedes-Benz, ceea ce aduce o repoziționare strategică pentru brandul românesc, notează profit.ro.

Katrin Adt, din lumea Mercedes la fruntea Dacia

Născută și formată profesional la Mercedes-Benz, Katrin Adt este recunoscută ca un specialist în vânzări și rețele de distribuție, însă are puțină experiență în dezvoltarea de produse și procese industriale. Singura sa implicare într-o zonă apropiată de aceste domenii a fost la Smart, brand care, în 2019, a trecut sub coordonarea chinezilor de la Geely. Chiar și atunci, rolul său a rămas mai degrabă legat de marketing și vânzări, fiind ulterior mutată pe partea de retail și audit.

Numirea ei la conducerea Dacia atrage atenția nu doar prin profilul său profesional, ci și prin noua ierarhie din Renault Group: pentru prima dată, șeful Dacia nu mai raportează direct CEO-ului grupului, ci noului Chief Growth Officer, Fabrice Cambolive.

O schimbare de structură care ar putea afecta independența Dacia

Fabrice Cambolive, fost CEO al mărcii Renault, a primit atribuții extinse, supervizând acum atât Renault, cât și Dacia. Misiunea sa declarată este „valorificarea sinergiilor pentru a stimula expansiunea”, ceea ce înseamnă o abordare strategică unificată, cu accent pe maximizarea veniturilor la nivel global.

Această mutare ar putea marca o pierdere a independenței câștigate de Dacia în mandatul lui Denis le Vot, care a părăsit recent compania. Modelul ar putea semăna cu cel aplicat în cadrul VW Group, unde Skoda se bucură de autonomie în design, tehnologii și prețuri, chiar dacă strategiile sunt coordonate centralizat.

O echipă de conducere restrânsă, cu noi nume puternice

Reorganizarea anunțată de François Provost, noul CEO al Renault Group, aduce la vârf o echipă mai suplă și mai integrată:

  • Philippe Brunet devine Chief Technology Officer, aducând experiență din Formula 1 și din dezvoltarea propulsiilor electrice.

  • Anthony Plouvier este noul Chief Procurement Officer, responsabil de relația cu furnizorii.

  • Thierry Charvet, Head of Industry & Quality, preia și zona de Supply Chain.

  • Claire Fanget devine Chief People & Organisation Officer.

  • Christian Stein, până acum șef al comunicării, intră în board ca Chief Communications Officer.

În plus, Provost va continua să coordoneze departamentul de Parteneriate și Afaceri Publice, iar Laurens van den Acker (design) și Duncan Minto (finanțe) completează noua structură.

„Avem nevoie de o organizație care să decidă mai rapid, să execute mai inteligent și să rămână mai aproape de clienții noștri”, a declarat François Provost, explicând filosofia din spatele acestei restructurări.

Ce urmează pentru Dacia

Pentru Dacia, reorganizarea poate însemna fie o diminuare a autonomiei, fie un nou impuls spre consolidarea poziției de marcă mainstream, după ani de etichetă „low-cost”. Avantajul este că Fabrice Cambolive cunoaște în detaliu Dacia, având condus Renault Commercial Roumanie și uzina de la Mioveni între 2009 și 2011, perioadă în care a locuit la București.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri