Daniel Constantin: Tăriceanu a uitat discuţia din coaliţie privind timbrul de mediu; a tăcut când am venit cu soluţii

Autor: Cornel Dumitrescu

Publicat: 04-10-2017

Actualizat: 04-10-2017

Article thumbnail

Sursă foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Deputatul Daniel Constantin a scris miercuri pe facebook că preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, nu a susţinut soluţiile de diminuare a importul de maşini poluante pe care el le-a prezentat, la începutul anului, coaliţiei de guvernare, atunci când deţinea funcţia de ministru al mediului. Constantin s-a referit în acest sens la declaraţia pe care Tăriceanu a făcut-o miercuri, cu ocazia unei vizite efectuate la Uzina Dacia de la Mioveni, potrivit căreia România a devenit o piaţă de desfacere pentru autovehiculele uzate din alte ţări şi sunt necesare măsuri pentru stoparea acestui fenomen.

"După ce nu a văzut nicio scumpire a carburanţilor, după ce a încurcat podul pe care se află (podul nou cu cel vechi de la Agigea), după ce a uitat promisiunile din campanie, Tăriceanu a uitat acum discuţia din coaliţie de la începutul acestui an cu privire la timbrul de mediu!!! Nu ştiu ce fel de 'trăiri' are dl. Tăriceanu, dar îmi amintesc discuţia în care a preferat să tacă atunci când am adus pe masa coaliţiei câteva soluţii ca să protejăm mediul înconjurător şi să diminuăm importul de maşini poluante! (Nu introducerea unui nou timbru!)", a menţionat Daniel Constantin, fost ministru al mediului în Guvernul Grindeanu.

Constantin a susţinut că Liviu Dragnea, preşedintele Camerei Deputaţilor, este cel care s-a opus atunci oricărei măsuri iar Călin Popescu-Tăriceanu "a preferat să tacă". "Trebuie să fiu sincer şi să spun că cel care s-a opus oricărei măsuri a fost dl. Dragnea - iniţiatorul legii care elimina 102 taxe, printre care şi timbrul de mediu. Dar Călin Tăriceanu, cel pe care îl informasem cu privire la soluţii, a preferat să tacă interesat şi slugarnic pentru a nu pierde sprijinul 'partenerului'. Atunci s-a eliminat şi posibilitatea ca oamenii sa-şi recupereze în mod direct banii plătiţi deja! Probabil se ştia de atunci că statul nu poate să plătească cele peste 6 miliarde de lei in 2017. Şi iată că, astăzi, contrar deciziilor instanţelor şi bunului-simţ, guvernul a amânat rambursarea pentru anul 2018, chiar şi 2019!", a mai susţinut Constantin.

El a mai afirmat că oamenii care au în mâini destinul României găsesc scuze penibile pentru a ascunde efectele măsurilor dezastruoase. "Regret că oamenii care au în mâini destinul României găsesc scuze penibile pentru a ascunde efectele măsurilor dezastruoase: unul nu are credite şi nu ştie de creşterea ROBOR, altul nu are 'carnet' şi nu ştie de scumpiri, altul nu are card... Vă las pe voi să ghiciţi care sunt!!!", a conchis Daniel Constantin.

România a devenit o piaţă de desfacere pentru autovehiculele uzate din alte ţări, fiind necesare măsuri pentru stoparea acestui fenomen, a afirmat miercuri preşedintele Senatului, Călin Popescu-Tăriceanu, cu ocazia unei vizite efectuate la Uzina Dacia de la Mioveni. "România a devenit (...) o piaţă de desfacere pentru maşinile second-hand. E foarte bine pentru ţările din occident care scapă de aceste maşini, pentru că în loc să le dea la reciclare, la dezmembrare şi să obţină pe ele probabil, în cel mai bun caz, câteva sute de euro, obţin mii de euro din vânzarea lor în România. Şi transformăm România, în pofida eforturilor făcute prin prima de casare, într-un cimitir al maşinilor vechi din Europa Occidentală", a declarat Tăriceanu în cadrul unei conferinţe de presă, conform Agerpres.

El a adăugat că numărul de maşini vechi importate depăşeşte numărul de maşini casate prin programul de reînnoire a parcului auto, situaţie care, în opinia sa, este "total nefirească". "Ce ne interesează pe noi? Ne interesează să avem un mediu curat, să avem siguranţă rutieră mai bună, să păstrăm locurile de muncă sau să generăm locuri de muncă suplimentare (...). Ne gândim la nişte soluţii prin care să frânăm importul de second-hand în favoarea maşinilor noi şi de preferinţă fabricate în România. Este ceea ce fac toate ţările europene. (...) Vom analiza în viitor care sunt măsurile pentru a frâna importurile acestea sălbatice de second-hand, care nu fac decât să dăuneze economiei pe ansamblu, dar nu numai economiei, mediului, cetăţenilor, pentru că poluează, sunt nesigure", a mai spus preşedintele Senatului.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri