Descoperire cu implicații majore: deși aflată la o distanța uriașă, planeta Marte influențează viața de pe Pâmant

istockphoto.com
marte pamant

Marte, chiar dacă se află la distanță, ar putea influența curenții din oceanele Pământului, conform unui studiu recent publicat în Nature Communications de către cercetători care au examinat mostre din adâncurile marine. Aceștia au identificat „cicluri climatice de 2,4 milioane de ani” legate de interacțiunile dintre Marte, Pământ și Soare.

Aceste descoperiri ar putea avea implicații semnificative pentru Circulația Meridională Atlantică (AMOC), un curent oceanic crucial care menține clima Europei. Studiul indică faptul că orbitele lui Marte și ale Pământului creează „mari cicluri cosmice” care afectează curenții oceanici profunzi la fiecare 2,4 milioane de ani.

„Vârtejuri adânci”

Aceste cicluri au ca rezultat „vârtejuri adânci” care pot avea un impact asupra fundului oceanului. Câmpurile gravitaționale variabile ale planetelor provoacă rezonanță, modificând excentricitatea planetară și ducând la un climat mai cald în timpul ciclurilor de vârf, cu curenți mai puternici și o ventilație crescută a oceanelor.

Această descoperire sugerează că, chiar dacă AMOC slăbește sau se prăbușește, aceste cicluri ar putea contribui la menținerea circulației oceanice, scrie incredibilia.ro.

Acest studiu subliniază interacțiunea complexă dintre mișcările planetare și sistemele climatice ale Pământului, aruncând lumină asupra unor potențiale mecanisme de atenuare a impactului schimbărilor climatice.