DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi este 'destul de optimist' în aşteptarea deciziei Guvernului privind contractul de construcţie a corvetelor

ap.com
nave militare

Directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi, Rino Brugge, a declarat miercuri presei că este "destul de optimist" în aşteptarea deciziei Guvernului de la Bucureşti privind contractul de construcţie a corvetelor pentru Forţele Navale Române, în condiţiile în care consideră că oferta depusă este potrivită pentru flota românească, relatează Agerpres.

El a subliniat că Şantierul Naval Damen Galaţi este expert în construcţia de nave militare, lucru dovedit de faptul că în ultimii 20 de ani a livrat 29 de astfel de nave în 13 ţări din lume, şi ar fi o mândrie pentru compania gălăţeană dacă i s-ar oferi posibilitatea să construiască cele patru corvete pentru Marina României.

Rino Brugge consideră că sunt cel puţin trei motive care-l fac optimist în ceea ce priveşte acceptarea ofertei grupului Damen de către Guvernul României.

"Noi am venit cu o ofertă, cu o cotaţie comercială, una tehnică, iar bugetul de licitaţie ne dă şi un termen pentru aceasta şi ei (Guvernul României-n.r) au nevoie de o perioadă de timp în care să analizeze şi să dea un răspuns cu privire la participanţi. În momentul de faţă suntem încă în perioada de analiză şi noi suntem siguri că Guvernul României priveşte cu atenţie, în detaliu, toate ofertele pe care le-a primit. Fireşte că noi suntem destul de optimişti, aşteptăm, ne-am dori ca decizia lor să fie în favoarea noastră, dar aceasta depind de Guvernul României. Dacă ne uităm la propunerea pe care am făcut-o noi, pentru că nu pot vorbi despre ceilalţi ce propuneri au făcut, vă pot spune că propunerea noastră este una dintre cele mai adecvate şi potrivite pentru flota statului român. Şi asta din mai multe motive", a afirmat directorul general al Şantierului Naval Damen.

El a arătat că aceste motive ţin de condiţia ca navele să fie construite în România, de nivelul adecvat al modelului de corvetă cu cerinţele tehnice ale părţii române, dar şi de partenerii din SUA şi Europa ai grupului, care vor asigura sistemele integrate cu care vor fi dotate navele.

Citește și: Guvernul urmează să aprobe un memorandum pentru măsurile necesare realizării Spitalelor Regionale de Urgenţă Iaşi, Cluj şi Craiova

"Unul dintre ele ar fi că Guvernul României a precizat că ar dori ca navele să fie construite în România, iar dacă ţinem cont de acest criteriu noi suntem singurul şantier din România care este capabil să construiască nave militare şi a făcut-o cu succes în ultimii 20 de ani. În ultimii 20 de ani am livrat nave militare către 13 ţări diferite. În plus de asta, noi considerăm că avem un model şi un produs care este foarte potrivit pentru ceea ce doreşte Guvernul României. Chiar şi în procedură s-a specificat că trebuie să fie un design aprobat, iar Damen este un grup care şi-a dovedit până acum expertiza în nave stadardizate şi în proiecte deja dovedite, iar plaforma pe care noi am oferit-o şi care se numeşte Sigma, a fost construită până acum cu succes de 11 ori. Mai mult decât atât, noi ştim că Guvernul României nu îşi doreşte o navă care să se plimbe şi să navigheze de plăcere, ci doreşte o navă cu capacităţi superioare de apărare. Şi un al treilea criteriu ar fi că noi avem nişte parteneri foarte puternici. Este vorba de americani, de Boeing, Raytheon, General Dynamic, dar colaborăm şi cu partenerii noştri din Europa, de exemplu Thales, pentru sisteme integrate. Aşadar, dacă ţinem cont de toate aceste criterii, noi ne considerăm foarte siguri pe noi, pentru că avem produsul, avem şantierul care poate construi imediat acest tip de navă şi avem şi partenerii, care, fireşte, contează foarte mult pentru că sistemele de armament sunt destul de importante pentru capacitatea de apărare a navei", a spus Brugge.

Întrebat de ce crede că s-a întârziat atât de mult în luarea unei decizii privind acest proiect, Brugge a răspuns că trebuie înţeles că este vorba despre capacitatea de apărare a României, NATO şi Europei.

"Sunt foarte încrezător în decizia pe care o va lua Guvernul României, dar nu sunt la curent cu toate detaliile care se întâmplă acolo. Ideea e că ne putem explica această întârziere prin faptul că e în joc o sumă destul de mare de bani şi în al doilea rând este vorba despre capacitatea de apărare a României, a Europei şi a NATO".

El a precizat că şantierul are o experienţă foarte bună în materie de construcţie de nave militare, iar atribuirea construcţiei corvetelor ar însemna o mândrie pentru Galaţi şi pentru România.

"Navele militare cer o experienţă foarte bună şi foarte mare. Navele vor fi construite doar la Galaţi. Ideea construcţiei acestor corvete ar însemna pe de o parte o mândrie, pentru că vă imaginaţi ce frumos ar fi să construim aceste nave pentru România, într-un şantier din România, cu forţă de muncă românească, cu tablă tot din România de la Arcelor Mittal, cu proiectarea asigurată tot de o firmă românească. Noi am construit până acum 29 de nave militare pentru 13 ţări din lumea asta, una singură în România, cu atât mai mult ne-am simţi mai mândri ca aceste corvete să fie construite în totalitate la noi. Noi suntem experţi în construcţia de nave militare. Acest transfer de cunoştinţe militare a început de prin anii 2000 şi, da, noi suntem în stare să construim nave militare, iar cei de la proiectare au această capacitate ca să înceapă imediat construcţia unor astfel de nave pe care, de altfel, le-am construit şi încă le avem în construcţie. Dacă e vorba de iahturi, de super-iahturi, acestea se construiesc aici, dacă e vorba de nave militare, aşijderea, tot aici, dacă e vorba de nave mai complexe, cum este spărgătorul de gheaţă, iarăşi aici le construim, şi asta se datorează experienţei şi tradiţiei pe care o avem de atâţia şi atâţia ani", a precizat Brugge.

Pe platforma Şantierului Naval Damen Galaţi lucrează 2.400 de angajaţi, la care se adaugă alţi 900 aparţinând firmelor subcontractoare. De la privatizare, din 1999 când şantierul a fost preluat de la statul român de grupul Damen, au fost construite peste 400 de nave, cu o medie de 20 pe an. Tot de la momentul privatizării au fost făcute investiţii de peste 100 milioane euro.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.