Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Distribuitorii de Asigurări au primul Ghid de Principii şi Bune Practici de Politici de Remunerare disponibil

twitter.com
insurance asigurari

Asociaţia Centrul de Consultanţă şi Parteneriat în Asigurări a elaborat primul Ghid de Principii şi Bune Practici de Politici de Remunerare aplicabil Distribuitorilor de Asigurări.

"Urmare a solicitării transmise de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) companiilor de brokeraj, privind elaborarea sau revizuirea politicilor privind remunerarea, astfel încât să permită realizarea atât a intereselor economice ale distribuitorilor de asigurări, cât şi cele ale clienţilor, Asociaţia Centrul de Consultanţă şi Parteneriat în Asigurări (CCPA), constituită ca asociaţie profesională a brokerilor locali de asigurări, a elaborat prima versiune a unui ghid de Principii şi Bune Practici de Politici de Remunerare aplicabil Distribuitorilor de Asigurări. Scopul ghidului este acela de a stabili şi propune cele mai bune principii şi practici în remunerarea distribuitorilor de asigurări, care să conducă la stimularea concurenţei şi la promovarea intereselor consumatorilor. Scopul final al ghidului, care a determinat necesitatea acestuia, este calitatea serviciilor furnizate de distribuitorii în asigurări, servicii care trebuie orientate în mod direct către client în funcţie de necesităţile acestuia şi mai puţin către aspectele financiare tip 'incentive'", se menţionează într-un comunicat al asociaţiei.

Principiile regimului de supraveghere impus de reglementările europene şi naţionale referitoare la sistemul de guvernanţă al produselor de asigurare prevăd ca în desfăşurarea activităţii de distribuţie a asigurărilor, remuneraţia bazată pe ţinte de vânzări nu ar trebui să constitue un stimulent care să fie în detrimentul clienţilor, se spune în document. Astfel de politici de remunerare privind activitatea de distribuţie a personalului propriu şi a intermediarilor sunt impuse şi societăţilor de asigurare prin Norma ASF nr. 21/ 2021.

În ceea ce priveşte distribuţia asigurărilor, legislaţia prevede că în cadrul prezentării unei oferte de asigurare angajaţii trebuie să prezinte clienţilor informaţii complete, corecte, obiective şi reale privind produsul propus, pentru a permite acestora să ia o decizie în cunoştinţă de cauză.

De asemenea, societăţile şi intermediarii principali trebuie să dezvolte o cultură organizaţională orientată către client, care să includă acţiuni de protecţie a clienţilor în cadrul politicilor de remunerare a persoanelor responsabile cu distribuţia produselor de asigurare.

Pentru ca brokerii în asigurări să poată respecta aceste principii şi cerinţe, pe o parte se impune ca societăţile de asigurare/creatorii de produse să stabilească criterii echitabile de remunerare a tuturor distribuitorilor autorizaţi de ASF, care să nu fie bazate exclusiv pe volume de vânzări, iar pe de altă parte personalul implicat în ofertarea/distribuirea produselor de asigurare trebuie să deţină cunoştinţele şi experienţa necesară pentru a înţelege corect produsele de asigurare oferite clienţilor.

"Un distribuitor de asigurări nu ar trebui ca prin intermediul remunerării, al obiectivelor de vânzări, să recomande un anumit produs de asigurare unui consumator, atunci când ar putea oferi un alt produs de asigurare care ar răspunde mai bine nevoilor clientului", susţine asociaţia.

În ultima perioadă, pentru descurajarea distribuirii asigurărilor RCA pentru anumite categorii de clienţi încadraţi în categoria de risc ridicat, societăţile de asigurare au luat decizia diminuării drastice a comisioanelor brokerilor de asigurare sau de a nu mai comunica răspuns la solicitarea de oferte. În aceste condiţii, se creează un dezechilibru între interesele clienţilor de a primi oferte de asigurare diversificate şi interesele distribuitorilor de asigurări care trebuie să realizeze venituri pentru a putea funcţiona.

Ghidul propus de Asociaţia CCPA tratează principii generale de remunerare cum ar fi principiul legalităţii, al concurenţei echitabile sau transparenţa, dar şi principii specifice de bune practici în distribuţia asigurărilor, sintetizate din experienţa membrilor asociaţiei.

"Considerăm că discutarea şi punerea în aplicare a celor mai bune practici în distribuţia asigurărilor creează stabilitate în piaţa asigurărilor, conduce la creşterea gradului de retenţie a clienţilor şi elimină tratamentul inegal aplicat canalelor de distribuţie, pentru prestaţii echivalente. Dorim să ne asigurăm că întotdeauna vom menţine consumatorul în centrul atenţiei şi suntem convinşi că societăţile de asigurare, companiile de brokeraj, asociaţiile profesionale şi ASF vor găsi soluţii pentru implementarea celor mai bune politici de remunerare şi găsirea unui echilibru între interesele consumatorilor şi entităţilor. În acest sens, ghidul de principii şi bune practici de politici de remunerare aplicabil distribuitorilor de asigurări a fost transmis spre consultare societăţilor de asigurare, ASF şi Consiliului Concurenţei, pentru comunicarea de sugestii, propuneri sau puncte de vedere, în scopul îmbunătăţirii acestuia", spune documentul.

Asociaţia Centrul de Consultanţă şi Parteneriat în Asigurare (CPPA) a fost înfiinţată şi activează începând cu anul 2018 ca o asociaţie profesională a brokerilor de asigurare şi cuprinde 11 companii, reprezentând interesele companiilor de brokeraj cu prezenţă locală şi regională, informează Agerpres.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.