DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Eurobarometru - 69% dintre români au descărcat sau accesat muzică transmisă online în mod regulat

smartphone

Peste jumătate dintre europeni cunosc normele care interzic restricțiile asupra cumpărăturilor online și asupra vânzărilor transfrontaliere, comparativ cu 43% media din România, arată un Eurobarometru, publicat joi, potrivit MEDIAFAX.

Citește și: EXCLUSIV ‘Spirala’ USR-PLUS-LGBT-Rezist. Finanțatorul din umbră

Rezultate despre România:

69% dintre români au descărcat sau accesat muzică transmisă online în mod regulat, ultimele 12 luni (comparativ cu o medie UE de 38%), iar 90% au optat pentru conținut gratuit.

20% dintre români au accesat conținut online cu tematică sportivă (comparativ cu o medie UE de 16%), iar 84% au optat pentru conținut gratuit.

84% dintre respondenții din România care au accesat cărți electronice în ultimele 12 luni, au făcut acest lucru gratuit.

Eurobarometrul publicat joi arată că, la doar câteva luni de când se aplică regulamentul privind geoblocarea, 50 % dintre cetățenii UE cunosc, în general, acțiunile UE de combatere a discriminării nejustificate de care sunt răspunzători unii comercianți.

Citește și: Silviu Mănăstire anunță echipa pe care și-a făcut-o azi-noapte Viorica Dăncilă: ‘O să fie scandal!’

Cu toate acestea, trebuie să se depună mai multe eforturi pentru ca drepturile digitale specifice consacrate în legislația UE să fie mai bine cunoscute, deoarece doar 29 % dintre respondenți știu exact ce drepturi au.

Vicepreședintele pentru piața unică digitală, Andrus Ansip, a declarat: "Prin interzicerea geoblocării nejustificate în luna decembrie a anului trecut am făcut un nou pas concret pentru ca cetățenii și întreprinderile din Europa să profite la maximum de avantajele erei digitale. Sunt încântat să constat că europenii își exercită, în mare parte, noul lor drept digital, care face parte dintr-un ansamblu de 35 de noi drepturi și libertăți digitale pe care le-a creat piața unică digitală de când a intrat în vigoare noul cadru legal".

Comisarul pentru economie digitală și societate digitală, Mariya Gabriel, a adăugat: "Noile norme care elimină geoblocarea nejustificată aduc beneficii atât consumatorilor, cât și comercianților, oferind un acces mai echitabil la produsele și serviciile de pe piața unică a UE. Întreprinderile care continuă să restricționeze accesul consumatorilor încalcă pur și simplu legea. Comisia va continua să monitorizeze situația pentru a se asigura că normele sunt respectate".

Sondajul Eurobarometru face parte din procesul de evaluare continuă a nevoilor consumatorilor și a realităților de pe piață pe care Comisia o realizează în sectoarele care, în prezent, nu sunt vizate sau sunt vizate doar parțial de normele privind geoblocarea.

Citește și: Radu Banciu iese din nou la rampă! Acesta nici nu e un partid, e un apendice al frustrărilor .

Această evaluare va contribui la o primă revizuire a normelor, planificată pentru luna martie 2020, ocazie cu care se va analiza dacă este necesar să se extindă domeniul de aplicare al regulamentului. De exemplu, studiul arată în mod clar că printre cele mai cunoscute conținuturi pe care consumatorii doresc să le acceseze din altă țară din UE se numără cele audiovizuale și alte conținuturi furnizate electronic, protejate prin drepturi de autor, cum ar fi transmisia de muzică pe internet și descărcarea de muzică, cărțile și jocurile video. Acest tip de conținut nu este reglementat prin normele actuale, dar este probabil ca acestuia să i se acorde o atenție deosebită în legislația UE în viitorul apropiat.

Cele mai solicitate tipuri de conținut accesate din altă țară din UE sunt cel audiovizual (9 % dintre respondenți) și muzica (8 %). Sondajul indică, de asemenea, o tendință ascendentă în acest sens, în special în rândul tinerilor; procentul de respondenți cu vârste cuprinse între 15 și 24 de ani care au încercat să acceseze aceste servicii din altă țară din UE este aproape dublu (28 %) față de cifra globală.

La 3 decembrie 2018 a intrat în vigoare Regulamentul împotriva geoblocării nejustificate, care abordează discriminarea nejustificată a vânzărilor online, bazată pe cetățenia sau naționalitatea, domiciliul sau sediul clienților de pe piața internă.

Regulamentul nu obligă comercianții să acorde acces la conținutul lor și nici să vândă sau să livreze în întreaga UE, ci doar le interzice să discrimineze clienții pe baza cetățeniei/naționalității, a locului de reședință sau a locului de stabilire, în cazul în care produsele sau serviciile comerciantului există deja în statul membru.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.